PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 1 (25) | 175--194
Tytuł artykułu

Innowacyjne zarządzanie finansami i marketingiem w przedsiębiorstwach w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Innovativeness in the Management of Finances and Marketing in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Zanalizowano innowacyjne rozwiązania stosowane przez polskie przedsiębiorstwa w zakresie zarządzania finansami i marketingiem.
EN
Rational use of available resources and innovativeness are the key elements of the contemporary concept of the corporate management. Both elements are essential to achieve the competitive advantage of the company at the global market. The article presents possibilities and results of the implementation of the innovative solutions in finance management and marketing management. The study is based on the results of the research conducted in 2009 at 608 Polish companies (micro, small, medium and big scale) operating in different market branches (production, services, trade). The conclusion of the study is the advantage of the implementation of the innovative solutions in the management system of the enquired companies. This in result inclines to question why so little number of companies decides to take this step. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
175--194
Opis fizyczny
Twórcy
  • Biuro Analiz Sejmowych; Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
Bibliografia
  • K. Andruszkiewicz, Strategiczne zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach w warunkach kryzysu, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2004.
  • J. Bogdanienko, M. Haffer, W. Popławski, Innowacyjność przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń 2004.
  • M. Dolińska, Innowacje w gospodarce opartej na wiedzy, PWE, Warszawa 2010.
  • J. Duraj, M. Papiernik-Wojdera, Przedsiębiorczość i innowacyjność, Difin, Warszawa 2010.
  • O. Flak, Wstęp do metodologii badania innowacji zarządczych [w:] Innowacje zarządcze w biznesie i sektorze publicznym, H. Bieniok, T. Kraśnicka (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego, Katowice 2008.
  • G. Gołębiowski, Innowacyjność w zarządzaniu finansami - charakterystyka pojęcia i próba identyfikacji w przedsiębiorstwach w Polsce [w:] Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, R. Nowacki, M.W. Staniewski (red.), Difin, Warszawa 2010.
  • M. Gorynia, Luka konkurencyjna przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej, "Gospodarka Narodowa" 2000, nr 10.
  • R.W. Griffin, Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 1999.
  • Leksykon marketingu, J. Altkorn, T. Kramer (red.), PWE, Warszawa 1998.
  • M. Moroz, Konkurencyjność przedsiębiorstwa - pojęcie i pomiar, "Gospodarka Narodowa" 2003, nr 9.
  • P. Niedzielski, J. Markiewicz, K. Rychlik, T. Rzewuski, Innowacyjność w działalności przedsiębiorstw. Kompendium wiedzy, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2007.
  • R. Niestrój, Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, PWN, Warszawa 1998.
  • R. Nowacki, Zarządzanie - konkurencyjność - innowacyjność [w:] Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, R. Nowacki (red.), Difin, Warszawa 2010.
  • R. Nowacki, Znaczenie innowacyjności w rozwoju przedsiębiorstwa [w:] Podejście innowacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, R. Nowacki, M.W. Staniewski (red.), Difin, Warszawa 2010.
  • A. Pomykalski, Innowacyjność w zarządzaniu biznesem [w:] Innowacje zarządcze w biznesie i sektorze publicznym, H. Bieniok, T. Kraśnicka (red.), Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego, Katowice 2008.
  • A. Pomykalski, Zarządzania i planowanie marketingowe, PWN, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214649

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.