PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 226 | 105--113
Tytuł artykułu

Zarządzanie markami lokalnymi na rynku B2B w Polsce przez francuskich inwestorów

Warianty tytułu
Management of Local Brands by French Investors in Poland on B2B Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Standaryzacja versus adaptacja to jeden z podstawowych dylematów w marketingu międzynarodowym. Firmy działające na rynkach międzynarodowych muszą podjąć decyzje dotyczące stopnia umiędzynarodowienia strategii marki. Mimo postępującej globalizacji, która jest szczególnie widoczna w obszarze zarządzania markami, marki lokalne cieszą się nadal zainteresowaniem ze strony inwestorów zagranicznych w Polsce, także tych działających na rynku B2B. Celem artykułu jest analiza sposobów pozyskiwania oraz powodów utrzymywania marek lokalnych przez inwestorów francuskich funkcjonujących na rynku B2B w Polsce. W artykule zostały przedstawione wyniki badań empirycznych zrealizowanych w latach 2009-2010 wśród firm francuskich zarządzających markami lokalnymi w Polsce. (abstrakt oryginalny)
EN
Standardization versus adaptation is one of the dilemmas in international marketing. Companies operating on international markets must take decisions concerning the degree of internationalization of brand strategy. Despite globalization, which is especially visible in the area of brand management, the local brands are still popular in the environment of foreign investors in Poland, including those operating on B2B market. The aim of this paper is to analyze the methods and reasons of realization of local brand strategy by French investors operating on B2B market in Poland. The paper presents the results of empirical research carried out in 2009-2010 among French companies, owners of local brands in Poland. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
105--113
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Łódzka
Bibliografia
  • Kotler, Ph., Pfoertsch, W., 2008, Zarządzanie marką w segmencie B2B, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Malaval, P., Bénaroya, Ch., 2005, Marketing Business to Business, Pearson Education France, Paris.
  • Sawicki, J., 2009, Kulturowe podejście do zarządzania marką na globalnym rynku, Marketing i Rynek, nr 6.
  • Stępień, B., 2008, Działalność przedsiębiorstw międzynarodowych - między standaryzacją, adaptacją a izomorfizmem, Marketing i Rynek, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214771

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.