PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | z. nr 6 | 459--465
Tytuł artykułu

Wpływ kapitału intelektualnego na sukces przedsiębiorstwa oraz wrażliwość społeczną

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Influence of Intellectual Capital on Enterprise Success and Social Sensibilities
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule starano się znaleźć odpowiedź na pytanie jak ważny jest kapitał intelektualny przedsiębiorstwa w osiągnięciu przez nie sukcesu. Omówiono wyniki badań ankietowych przeprowadzonych przez studentów Uniwersytetu Śląskiego w Karwinie, dotyczących stosunku menedżerów wobec pracowników ich firmy. Zadawano również pytania dotyczące zadowolenia pracowników oraz ich pracowników w sukcesie firmy. Na koniec omówiono czynniki, które powodują że niektóre przedsiębiorstwa odnoszą szczególne sukcesy.
EN
In the conditions of economy based on know-how, there grows the role of intellectual power. Research made in Czech enterprises points to false approach of managers towards workers. On the other hand, in very successful companies it is always possible to trace the assessment both of clients and own workers. Lack of understanding of the real value of a man leads to disastrous inequality. Likewise the results of the research made among the students, the prospective managers, give much to think. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
459--465
Opis fizyczny
Twórcy
  • Slezská Univerzita v Karviné
Bibliografia
  • Błaszczyk W., Kapitał wiedzy menedżerskiej jako element struktury kapitału intelektualnego organizacji, Zarządzanie przyszłością przedsiębiorstwa, UMCS, Lublin 2002.
  • Gabrysowa M., Podejście przedsiębiorstw do wartości kapitału ludzkiego. Zarządzanie przyszłością przedsiębiorstwa, UMCS, Lublin 2002.
  • Petrs J., Waterman R. H., In Search of Excelence, New York, Haper and Row, 1982.
  • Pietruszka-Ortyl A., Rola zasobów niematerialnych w kształtowaniu wartości współczesnej organizacji, Zarządzanie przyszłością przedsiębiorstwa, UMCS, Lublin 2002.
  • Skrzypek E., Wprowadzenie, Zarządzanie przyszłością przedsiębiorstwa, UMCS, Lublin 2002.
  • Vries P., Gardner B., The Taming of the Shrewd, A Market-place Handbook for Smart Ethies, Serupulous Strategy and Sound Decision- Making,Nashville, Tomas Nelson 1992.
  • www.bread.org/hungerbasics/interational.html.
  • www.watchower.org/languagers/czech/lib./article_01.ht.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214797

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.