PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 2 | 78--86
Tytuł artykułu

Analiza czynników dotyczących miodów naturalnych kształtujących preferencje konsumenckie studentów

Warianty tytułu
Study of Factors Formative the Students' Relating the Natural Honeys Consummer Preferences
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Badania miały na celu określenie czynników mających wpływ na preferencje wyboru miodów naturalnych przez studentów. Analiza preferencji konsumenckich dotyczących spożycia miodów naturalnych została przeprowadzona na podstawie wyników ankiety składającej się z 26 pytań. W ankiecie wzięło udział 144 losowo wybranych studentów z różnych uczelni. Określono czynniki mające wpływ na wybór miodu oraz ustalono najpopularniejszą odmianę miodu. Zbadano także wiedzę studentów na temat zdrowotnych właściwości miodu. Najchętniej kupowanymi odmianami są miód wielokwiatowy i lipowy. Większość studentów spoży wa miód rzadziej niż raz w miesiącu. Według studentów najcenniejszymi walorami leczniczymi miodu są jego właściwości antybiotyczne. (abstrakt oryginalny)
EN
The study aimed to examine the factors affecting the choice of preference by the students of natural honey. The analysis of consumer preferences for natural honey consumption has been developed through a survey consisting of 26 questions. Participated in the survey 144 randomly selected students from different universities. Identified factors affecting the choice of honey and found the most popular variety of honey. Also examined students' knowledge about the health properties of honey. Varieties are most often purchased multifloral and lime honey. Students' majority consumes honey more seldom than once in month. According to the students the most valuable medicinal qualities of honey are its antibiotic properties. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
78--86
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • [1] Bakier S. (2007) Reklama miodu, czyli życie miodem słodzone, szansą dla pszczelarzy. Pszczelarstwo, 3, 36.
  • [2] Bąk B., Bratkowski J, Wilde J. (2002) Pszczelarstwo w opinii studentów województwa Warmińsko-Mazurskiego. Biuletyn Naukowy, 18, 35-44.
  • [3] Giemza M. (2004) Badanie preferencji konsumenckich cech jakościowych miodów naturalnych. Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, 653, 13-27.
  • [4] Hołderna-Kędzia E., Kędzia B.(2005) Miody odmianowe i ich zdrowotne walory. Wyd. Fundacja Pomocy Człowiekowi i Środowisku Humana DIVINIS, Toruń.
  • [5] Kujawski M.W., Namieśnik J. (2009) Miód pszczeli - obiekt zainteresowania analityków. Analityka, Nauka i Praktyka, 2, 44-47.
  • [6] Lempka A.: Produkty spożywcze. Wyd. PWE, Warszawa 1985.
  • [7] Matysik-Pejas R.(2006) Uwarunkowania konsumpcji miodu w gospodarstwach domowych (na przykładzie wybranych rejonów województwa małopolskiego). Roczniki Naukowe Stowarzyszenia Ekonomistów Rolnictwa i Agrobiznesu, 4 (IX), 125-128.
  • [8] Marzec J. (2006) Identyfikacja nabywców apiterapeutyków w Małopolsce. Materiały XLII Naukowej Konferencji Pszczelarskiej, Puławy.
  • [9] Molan, P.C. (1992) The antibacterial activity of honey 1. The nature of the antibacterial activity. Bee World, 1, 5-28.
  • [10] Prabucki J. (1998) Pszczelnictwo. Wydawnictwo Promocyjne "Albatros", Szczecin.
  • [11] Trzybiński S.(2009a) Marketing dla nas. Pasieka, 2, 14-15.
  • [12] Trzybiński S. (2009b) Dobrze sprzedać miód. Pasieka, 1, 4-7.
  • [13] Winiarski M. (2005a) Przejrzystość rynku miodu w Polsce. Pasieka, 4, 49-51.
  • [14] Winiarski M. (2005b) Czy szybki wzrost konsumpcji miodu w Polsce jest możliwy? Pasieka, 6, 37-39.
  • [15] Winiarski M. (2007) Elementy i specyfika rynku miodu w Polsce. Pszczelarstwo, 1, 10-11.
  • [16] Wojtacki M. (1988) Produkty pszczele i przetwory miodowe. PWRiL, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214841

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.