PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 12 | 151--156
Tytuł artykułu

Problematyka motywacji i przywództwa w aspekcie doskonalenia jakości

Autorzy
Warianty tytułu
Problems of Motivation and Leadership in Improving Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Motywacja pracownicza w procesie doskonalenia jakości jest zagadnieniem złożonym i wielowymiarowym. Wymaga ciągłej i skutecznej stymulacji, by osiągnąć zamierzone cele. W procesie motywacji ogromną rolę odgrywają kierownicy, a zwłaszcza kierownicy-przywódcy. (fragment tekstu)
EN
The article describes the main aspects of motivation and leadership at the organization improving. It shows how important is motivation and proper leadership in the improvement of the quality. There are also present modern conceptions of management like QWL or TQL. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Haber L.H., Management - zarys zarządzania małą firmą, Wyd. Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków 1998.
  • http://www.pnj.pl/Kryteria3.htm.
  • Jabłoński M., Jabłoński A., Orientacja marketingowa jako koncepcja sprzyjająca totalnemu przywództwu jakościowemu, http://www.bsc.edu.pl/files/publikacje/orientacja_marketingowa_a_tql.pdf.
  • Karaszewski R., Total Quality Management. Zarządzanie przez jakość. Wybrane zagadnienia, TONiK, Toruń 1999.
  • Karaszewski R., Zarządzanie jakością. Koncepcje, metody i narzędzia stosowane przez liderów światowego biznesu, Dom Organizatora, Toruń 2005.
  • Pawlak W.R., Zarządzanie przez jakość totalną w organizacjach przyszłości, w: Przedsiębiorstwo przyszłości, fikcja i rzeczywistość, red. J.K. Hejduk, Instytut Organizacji i Zarządzania Orgmasz, Warszawa 2004.
  • Prozorowicz M., Ekonomiczne determinanty kształtowania jakości wyrobu w przedsiębiorstwie, Rozprawy i Studia, t. 381, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2001, s. 146, za M. Czarnecki, System wynagradzania jako narzędzie sterowania jakością, w: Ekonomiczne problemy sterowania jakością, red. Z. Bosiakowski, PWE, Warszawa 1987.
  • Szczepańska K., Kompleksowe zarządzanie jakością TQM, Alfa-Wero, Warszawa 1998.
  • Wawak S., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Helion, Gliwice 2002.
  • Zarządzanie. Teoria i praktyka, red. A.K. Koźmiński, W. Piotrowski, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214909

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.