PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 216 | 89--97
Tytuł artykułu

Considerations on the Qualitative Aspects of Ecotourism Products

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Aspekty jakościowe produktów ekoturystycznych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Turyści wyjeżdżają przede wszystkim po to, by uciec od codziennego zgiełku wielkich miast, wszechobecnych szarych mieszkań i szkła biurowców, poszukując zielonej oazy ciszy, której na obszarach miejskich nie znajdują. Ich coraz wyższy poziom życia i edukacji przekłada się na skierowanie uwagi na produkty niszowe oparte zarówno na wiedzy (np. turystyka kulturalno-religijna), jak i na uprawianiu niektórych sportów (np. turystyki przygodowej) kosztem uznawanych za klasyczne: morza, gór lub turystyki uzdrowiskowej. Należy podkreślić, że ekoturystyka jest swoistym połączeniem dwóch kategorii, oferując produkty, które często powodują konflikty ze względu na zasoby obszarowe, ich wydajne i zrównoważone wykorzystanie oraz ideę oferowania niezrównanych doświadczeń, przyciągając w ten sposób szeroki zakres potencjalnych konsumentów. Różnorodność zaangażowanych zasobów, z których część jest unikatowa, bezpośredni kontakt pomiędzy turystami i dostawcami oraz - co najważniejsze - ich cechy naturalne i zrównoważone powodują, że segment rynku produktów ekoturystyki charakteryzuje się dużym potencjałem wzrostu. W niniejszym artykule przedstawiono opinie konsumentów dotyczące wizerunku produktów ekoturystyki Rumunii, jednocześnie zwracając uwagę na niespotykany charakter rumuńskich wsi oraz jakość oferowanych usług. (abstrakt oryginalny)
EN
When visiting, tourists mainly look to escape from the daily bustle of the big cities, the ubiquitous grey colored flats and the glass of the office buildings to a green oasis of peace, which urban areas do not offer. Their ever increasing level of living and education translate the focus towards a series of "niche" products, based either on knowledge (e.g. cultural-religious tourism), or on practicing certain sports (e.g. adventure tourism), at the expense of those considered as classic: seaside, mountain or spa tourism. Given that, the ecotourism products complete the two categories - which are often conflicting, on grounds of the area's resources, on their efficient and sustainable use and on the idea of offering an unequalled experience to a wide range of potential consumers. The diversity of the resources involved, some of which unique, the direct connection between the tourist and the provider and, what is perhaps most important of them all, their natural and sustainable features, make the ecotourism products a market segment with excellent potential for growth. This paper provides an image of the national ecotourism products, while highlighting the unparalleled nature of the Romanian village, along with the consumers' opinion regarding the quality of the same. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
89--97
Opis fizyczny
Twórcy
  • Academia de Studii Economice, Bucharest, Romania
  • Academia de Studii Economice, Bucharest, Romania
autor
  • Academia de Studii Economice, Bucharest, Romania
Bibliografia
  • Higham, J., 2007, Critical Issues in Ecotourism: understanding a complex tourism phenomenon, Butterworth-Heinemann.
  • Honey, M., 2008, Ecotourism and Sustainable Development, Second Edition: Who Owns Paradise?, Island Press, 2nd ed.
  • Hornoiu, R., Tanase, M.O., Nistoreanu, P., 2009, ECOROM-Indicators System Proposal of Quality Certification in Ecotourism, The Amfiteatru Economic journal, Academy of Economic Studies - Bucharest, vol. 11(26), pp. 330-338, June.
  • Minciu, R., 2004, Economia Turismului, Uranus Publishing House, Bucuresti.
  • Nistoreanu, P., 2005, The Ecotourism - Element of the Sustainable Development of the Local Rural Communities in Romania, The Amfiteatru Economic journal, Academy of Economic Studies - Bucharest, Romania, vol. 7(18), pp. 42-47, November.
  • Nistoreanu, P., 2006, Ecoturism si Turism Rural, ASE Publishing House, Bucuresti.
  • Stapel, J., 1969, About 35 Years of Market Research in the Netherlands, Markonderzock Kwartalschrift, Nr. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215009

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.