PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 216 | 109--114
Tytuł artykułu

Redefining the Consumer in Relationship with Commodity Science - a Conceptual Approach

Warianty tytułu
Zmiana definicji konsumenta w powiązaniu z towaroznawstwem - podejście koncepcyjne
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W dzisiejszych czasach konsument doświadcza głębokiej transformacji ze względu na dużą ilość informacji dostarczanych przez Internet w odniesieniu do produktów i obfitości usług. W tym kontekście postrzeganie jakości produktów i usług przez konsumentów, również na poziomie pojęciowym, przechodzi głębokie zmiany. Zatem jeżeli klasyczny konsument tradycyjnie postrzega jakość produktu poprzez zależność między jakością i wymaganiami norm i przepisów technicznych, to nowy konsument postrzega i wartościuje pojęcie jakości w zupełnie inny sposób, postrzegając jakość nie tylko na czysto materialnym poziomie, ale i na poziomie symbolicznym, i to ze względu na zmiany w jego macierzy zachowania pod wpływem akumulacji i doświadczeń wynikających z jego relacji z Internetem. Uwzględniając powyższe, w niniejszym opracowaniu zaproponowano nowe kierunki (wytyczne) dotyczące ewolucji nauki o konsumentach i ich związku z towaroznawstwem. Z tej perspektywy można wyróżnić kilka etapów w rozwoju badań konsumenckich oraz towaroznawczych. Zgodnie z opisanym podejściem za pierwszy etap można uznać klasyczną naukę o towarach, a następnie nauki towaroznawcze związane z zarządzaniem (zarządzanie jakością i doskonalenie systemów zarządzania jakością). Z kolei przyszłość będzie kształtowana przez reformy wynikające z badań naukowych związanych z towarami konsumpcyjnymi na nowym polu naukowym - nauki o konsumentach. (abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays, the consumer experiences a profound transformation, due to the large volume of information delivered by the Internet, in terms of products and services abundance. In this context, quality of products and services as it is perceived by consumer at the conceptual level, suffers also profound changes. Thus, if the classic consumer, traditionally has perceived quality of product through the correspondence between quality and standards and technical regulations, the new consumer perceive and value the concept of quality in a totally different way, transposing the quality from purely material level at symbolic level, and this was due to changes in his behavioral matrix, influenced by the accumulations and experiences resulting from his relationship with the Internet. Starting from this fact, the present paper comes to propose new orientations (guidelines) on the evolution to consumer science and its relationship with commodity science. From this perspective, could be set several stages in the evolution of study for consumer and commodity. According to our approach the first stage can be considered could be the classical commodity science, followed by commodity science related to management (Quality Management and Business Excellence). In the future we believe is shaping the concerns a reform in the study of consumer and commodity science in a new scientific field, Consumer Sciences. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
109--114
Opis fizyczny
Twórcy
  • The Bucharest Academy of Economic Studies, Romania
  • The Bucharest Academy of Economic Studies, Romania
  • The Bucharest Academy of Economic Studies, Romania
  • The Bucharest Academy of Economic Studies, Romania
autor
  • The Bucharest Academy of Economic Studies, Romania
Bibliografia
  • Appelo, J., 2010, Management 3.0: Leading Agile Developers, Developing Agile Leaders, Wesley-Addison, Boston.
  • Baker, S., Bass, M., 2003, New Consumer Marketing: Managing a Living Demand System, Wiley, New York.
  • Fisher, T., Shipton, J., 2010, Designing for Re-use: the Life of Consumer Packaging, Earthscan, London.
  • Henry, P., 2005, Is Internet Empowering Cosumer to Make Better Decisions or Strenghtening Marketers' Potential to Persuade?, in online Consumer Psychology, edited by Huagtvedt, C.P., Machleit, K.A., Yalch, R.F., Ed. Lawrence Erlbaum Assoc., London.
  • Kotler, P., Kastajaya, H., Setiawan, I., 2010, Marketing 3.0: from Products to Customers to the Human Spirit, Wiley, New Jersey.
  • Luxury brands in social media, http://synthesio.com/corporate/wp-content/uploads/2010/11/Synthesio-Luxury-brands-in-social-media.pdf [access: May 2011].
  • Onete, B., Popescu, D., 2010, Shifting Quality Concepts and Paradigms, Special issue of the Romanian Journal "Calitatea-acces la success", no. 116, September.
  • Zohar, D., Marshall, I., 2004, Spiritual Capital: Wealth We Can Live by, Berrett-Koehler, San Francisco.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215015

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.