PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 216 | 126--133
Tytuł artykułu

Development and Facilitation of International Business Networks on the European Single Market

Warianty tytułu
Rozwój międzynarodowych sieci gospodarczych na jednolitym rynku europejskim
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Niniejszy artykuł opisuje możliwości rozwoju i ułatwienia płynące z tworzenia międzynarodowych sieci biznesowych w konkretnym kontekście jednolitego rynku europejskiego, jako struktury wspierającej internacjonalizację firm. Sieci przedsiębiorstw są tworzone w różnych formach organizacyjnych właściwych dla gospodarki opartej na wiedzy, co ma znaczący i korzystny wpływ na rozwój firm na szczeblu regionalnym, krajowym, międzynarodowym i globalnym. Podejście sieciowe do internacjonalizacji zostało omówione w kontekście jednolitego rynku europejskiego. Proces integracji tworzy silną zachętę do tworzenia i uczestnictwa w międzynarodowych sieciach biznesowych, które zostały poddane analizie dotyczącej możliwości zbliżenia do internacjonalizacji. Sieci jako potencjalny środek internacjonalizacji na jednolitym rynku europejskim zostały opisane zarówno z punktu widzenia ułatwienia na poziomie europejskim, jak i ich tworzenia i rozwoju w praktyce. Ponadto przedstawione zostały również korzyści i ryzyko internacjonalizacji dla przedsiębiorstw i organów regulacyjnych. (abstrakt oryginalny)
EN
This study considers the possibilities for the development and facilitation of international business networks in the specific context of the European Single Market, as structures fostering firms' internationalization. Business networks set up as a variety of organizational forms specific to the knowledge economy, with significant beneficial effects for firms development at a regional, national, international and global level. The network approach to internationalization is considered and placed in the context of the European Single Market. The process of integration creates strong incentives for the creation and participation in international business networks, which are analyzed in terms of the options for approaching internationalization. Networks as potential means of internationalization on the European Single Market are considered from both the perspective of the facilitating triggers at the European level and that of their creation and development in practice. Further, the benefits and risks of business network internationalization are discussed, providing proposals regarding appropriate networking strategies for firms and regulatory bodies. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
126--133
Opis fizyczny
Twórcy
  • Bucharest Academy of Economic Studies, Romania
  • Bucharest Academy of Economic Studies, Romania
  • Bucharest Academy of Economic Studies, Romania
Bibliografia
  • Camarinha-Matos, L., Afsarmanesh, H., Novais, P., Analide, C., 2007, Establishing the Foundation of Collaborative Networks, International Federation for Information Processing Series, Springer, New York.
  • Dana, L.P., Han, M., Ratten, V., Welpe, I.M., 2008, Towards a Theory of Internationalization for European Entrepreneurship, in: Dana, L.P., Han, M., Ratten, V., Welpe, I.M., Handbook of Research on European Business and Entrepreneurship: Towards a Theory of Internationalization, Edward Elgar Publishing, Cheltenham.
  • European Commission, Directorate General Enterprise And Industry, 2007, Supporting the internationalisation of SMEs, Final Report of the Expert Group, Brussels.
  • Freeman, S., Edwards, R., Schroder, B., 2006, How Smaller Born-Global Firms Use Networks and Alliances to Overcome Constraints to Rapid Internationalization, Journal of International Marketing, vol. 14, no. 3.
  • Freeman, S., Reid, I., 2006, Constraints Facing Small Western Firms in Transitional Markets, European Business Review, vol. 18, no. 3.
  • Gereffi, G., Humphrey, J., Sturgeon, T., 2005, The Governance of Global Value Chains, Review of International Political Economy, vol. 12, no. 1.
  • Jones, M.V., Dimitratos, P., Fletcher, M., Young, S., 2009, Internationalization, Entrepreneurship and the Smaller Firm: Evidence from Around the World, Edward Elgar Publishing, Cheltenham.
  • Nicolescu, O., Nicolescu, L., 2005, Economia, firma si managementul bazate pe cunostinte, Editura Economica, Bucharest.
  • OECD, 2008, Promoting Entrepreneurship and Innovative SMEs in a Global Economy, OECD Publishing, Paris.
  • Ruzzier, M., Hisrich, R.D., Antoncic, B., 2006, SME Internationalization Research: Past, Present, and Future, Journal of Small Business and Enterprise Development, vol. 13, no. 4.
  • Thorgren, S., Wincent, J., Ortqvist, D., 2009, Designing Interorganizational Networks for Innovation: an Empirical Examination of Network Configuration, Formation and Governance, Journal of Engineering and Technology Management, vol. 26, no. 3.
  • Villa, A., Antonelli, D., 2008, A Road Map to the Development of European SME Networks: Towards Collaborative Innovation, Springer-Verlag, London.
  • Welch, L.S., Benito, G.R.G., Petersen, B., 2007, Foreign Operation Methods: Theory, Analysis, Strategy, Edward Elgar Publishing, Cheltenham.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215035

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.