PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 216 | 182--191
Tytuł artykułu

Determinants of Consumer Purchase and Consumption of Processed Vegetables in Consumer Opinion

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Determinanty zakupu i spożycia przetworów warzywnych w opinii konsumentów
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Warzywa są dla człowieka cennym źródłem składników odżywczych, a także nieodżywczych, tzw. funkcjonalnych. Jednak są to produkty sezonowe, dlatego należy je poddać procesowi przetworzenia w celu przedłużenia ich trwałości i umożliwienia ich spożywania przez cały rok. Współczesny konsument może wybierać spośród dużej liczby produktów, podejmując decyzje według wielu kryteriów. Celem badań było poznanie czynników determinujących chęć zakupu i spożycia przetworów warzywnych. Znacząca większość respondentów spożywa i kupuje przetwory warzywne, przy czym zakup jest statystycznie istotnie zależny od wieku. Obecność świeżych warzyw determinuje zakup przetworów warzywnych, szczególnie w odniesieniu do miejsca zamieszkania. Dla statystycznie istotnie większej liczby respondentów, niezależnie od wieku, płci, wykształcenia i miejsca zamieszkania ważnym czynnikiem jest jakość przetworów. Wśród innych determinantów respondenci wymieniali cenę, markę, skład przetworu, nieobecność substancji dodatkowych, rodzaj opakowania. (abstrakt oryginalny)
EN
For people, vegetables are a valuable source of nutrients and non-nutrients known as functional components. But, vegetables are season-dependent and, therefore, they have to be processed in order to prolong their shelf life and to make them edible all year round. Contemporary consumers may choose among a variety of products and make their purchase decisions based on many criteria. The objective of the research was to identify the factors determining consumers' willingness to buy and consume vegetable preserves. A significant majority of respondents purchase and consume vegetable preserves, and the purchase thereof is statistically significantly dependent on the age of purchasers. The availability of fresh vegetables in the market determines the purchase of vegetable preserves by the respondents whose responses were evaluated according to their usual place of residence. The quality of vegetable preserves appears to be an important factor in the eyes of a statistically significantly large number of respondents irrespective of their age, gender, education level, and usual place of residence. Among other purchase and consumption determinants, the respondents pointed out: price, brand, composition of the processed product, absence of additional substances, and type of packaging. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
182--191
Opis fizyczny
Twórcy
  • Cracow University of Economics, Poland
  • Cracow University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Adamczyk, G., 2002, Wybrane aspekty zachowań konsumpcyjnych i wzorców spożycia żywności w polskich gospodarstwach domowych w latach dziewięćdziesiątych, Roczniki Akademii Rolniczej w Poznaniu, Poznań.
  • Anonim 2011, Prozdrowotne walory warzyw i przetworów warzywnych z produkcji ekologicznej, broszura informacyjna dla rolników i konsumentów, SGGW, Warszawa.
  • Czarniecka-Skubina, E., Andruszkiewicz, M., 2010, Zielone na wiele sposobów, Przegląd Gastronomiczny, nr 10.
  • Kolanowski, W., Świderski, F., 2003, Fruit and Vegetables Preserves, in: Świderski, F. (ed.), Processed Food Commodities. Technology and Qualitative Estimate, Warsaw University of Life Sciences 'SGGW' in Warsaw.
  • Nosecka, B., 2010, Rynek przetworów owocowych i warzywnych w Polsce, Przemysł Spożywczy, nr 6.
  • Strojewska, I., 2011, Popyt na żywność. Stan i perspektywy, Analizy rynkowe, Biuletyn Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywności, nr 3.
  • Stępka, G., Smoleński, T., 2010, Rynek warzyw. Rynek rolny. Analizy. Tendencje. Oceny, Biuletyn Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywności, nr 5.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215063

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.