PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Zarządzanie, finanse, ekonomia : warsztaty doktorskie '05 | 223--229
Tytuł artykułu

Procesy standaryzacji kwalifikacji zawodowych a standardy jakości pracy szkoły

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest odniesienie się do problematyki standaryzacji kwalifikacji zawodowych ucznia w szkole ponadgimnazjalnej. W szczególności próbuje się odpowiedzieć na pytanie, jak wpływa wykorzystanie standardów jakości pracy szkoły wynikających z Rozporządzenia MENiS z 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad nadzoru pedagogicznego na uzyskanie kwalifikacji zawodowych. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
  • Forum Jakość w edukacji. Jachranka 19-20 marca 2005 r.
  • Gerlach R.(red.) (2001): Kształcenie prozawodowe i zawodowe w kontekście integracji Europy. Wyd. AB, Bydgoszcz.
  • Grzęba-Wojciechowska M. (2004): Wymagania jakościowe kształcenia zawodowego. "Uczyć lepiej", nr 4 (27).
  • Jeruszka U. (2001): Kształcenie zawodowe wobec integracji z Unią Europejską. Wyd. Akademii Bydgoskiej, Bydgoszcz.
  • Krajowe Standardy Kwalifikacji Zawodowych, www.standardy i szkolenia.praca.gov.pl.
  • Kropiwnicki J. (red.) (2002): Mierzenie jakości w szkole. Wyd. Nauczycielskie, Jelenia Góra.
  • Oakland J.S. (1992): Total Quality Management. Butterworth-Heinemann Ltd., Oxford.
  • Pielachowski J.: Organizacja i zarządzanie oświatą i szkołą. Wyd. eMPi2.
  • Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz. (Dz.U. 2004, nr 89, poz. 845).
  • Strykowski W., Strykowska J., Pielachowski J. (2003): Kompetencje nauczyciela szkoły Współczesnej. Wydawnictwo eMPi2, Poznań.
  • Wlazło S. (1999): Mierzenie jakości pracy szkoły. Cz. 3. Wyd. MarMar, Wrocław.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215085

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.