PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 216 | 223--232
Tytuł artykułu

Perspective of Organic Food Production Development in Poland Compared to World Trends

Autorzy
Warianty tytułu
Perspektywy rozwoju produkcji żywności ekologicznej w Polsce na tle trendów światowych
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Rolnictwo ekologiczne stanowi jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi rolnictwa na świecie, a zwłaszcza w Unii Europejskiej. Wpływa na to zarówno rosnące zapotrzebowanie konsumentów na żywność ekologiczną, jak i stosowane w gospodarstwach ekologicznych metody produkcji zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Polska posiada duży potencjał rozwoju rolnictwa ekologicznego głównie ze względu na warunki środowiskowe i społeczne. Obecnie polski rynek produktów ekologicznych rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie zarówno liczba gospodarstw, przetwórni, jak i powierzchnia upraw użytkowanych zgodnie z przepisami o rolnictwie ekologicznym. Jednakże rynek żywności ekologicznej jest wciąż znacząco mniejszy od większości rynków w krajach europejskich. Zwiększenie udziału żywności ekologicznej na rynku jest korzystne dla polskiego rolnictwa oraz wpłynie na zaspokojenie rosnącego zapotrzebowania konsumentów na tego typu żywność. Niniejsze opracowanie przedstawia rozwój rynku żywności ekologicznej w Polsce, pokazując go na tle wybranych krajów europejskich oraz wskazuje szanse jego rozwoju. (abstrakt oryginalny)
EN
Organic agriculture is one of the most quickly developing branches of agriculture in the world, especially in the European Union. It results from growing consumers' demand for organic food and production methods complying with principles of sustainable development. Poland possesses the large potential of development of organic agriculture mainly for environmental and social conditions. At present, the Polish market of ecological products develops very dynamically. The number of farms, processing plants as well as the surface of tillages used in accordance with organic agriculture rules is still growing. However, the market of organic food in Poland continues to be significantly smaller than in majority of markets in European countries. The enlargement of this market is profitable and important for Polish agriculture as it influences satisfaction of the growing consumers' demand for this type of food. The increase of organic food products market share is beneficial both for Polish agriculture, as well as will affect fulfilling the growing consumer demand on this type of food. The study presents the development of organic food market in Poland on the background of chosen European countries and the chances of its development. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
223--232
Opis fizyczny
Twórcy
  • Poznań University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Organic Monitor, 2010, The Global Market for Organic Food & drink: Business Opportunities & Future Outlook, December.
  • Raport o stanie rolnictwa ekologicznego w Polsce w latach 2009-2010, 2011, IJHRS, Warszawa.
  • The Organic Trade Association's 2010 Organic Industry Survey, www.ota.com.
  • Wilier, H., Kilcher, L., (eds.), 2011, The World of Organic Agriculture. Statistics and Emerging Trends 2011, IFOAM, Bonn & FiBL, Frick.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215087

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.