PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 226 | 153--165
Tytuł artykułu

Uwarunkowania realizacji koncepcji marketingu partnerskiego na rynku budowlanym w Polsce

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Partnership Marketing and Its Determinants on the Polish Construction Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Decyzje zakupowe klienta zlecającego wykonanie usług budowlanych nie zależą wyłącznie od ceny i jakości prac, ale są również uzależnione od trwałych relacji partnerskich z wykonawcami. Celem rozważań jest przedstawienie zidentyfikowanych przez autora uwarunkowań realizacji koncepcji marketingu partnerskiego na rynku budowlanym w Polsce. Wiedza na ich temat powinna się przyczynić do umacniania pozycji rynkowej przedsiębiorstw budowlanych zaangażowanych w rozwój związków partnerskich z odbiorcami. Zagadnienia poruszane w artykule dotyczą kwestii zarządzania przedsiębiorstwem budowlanym oraz konkurencyjności i rozwoju sektora budownictwa w Polsce, który jest ściśle powiązany z rozwojem gospodarczym kraju. (abstrakt oryginalny)
EN
The clients select their building contractor not only on the basis of price level and workmanship quality, but also on how developed and long-lasting their partnership relations with a contractor are. This paper is intended to put forward author-identified determinants of the partnership marketing on the Polish construction market. The awareness of these determinants should add to competitive advantage of the construction companies developing business partnership with their clients. The topics described herein deal with the management of the construction company as well as with competitiveness and development of the construction industry in Poland, being closely connected with the country's economic growth. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
153--165
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Bartosik-Purgat, M., 2004, Uwarunkowania kulturowe w marketingu międzynarodowym, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Fonfara, K., 2004, Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Furmańczak, J., 2010, Zarządzanie kulturowe różnorodnością w organizacji, Nauka i Gospodarka, nr 3.
  • Furtak, R., 2003, Marketing partnerski na rynku usług, PWE, Warszawa.
  • Gordon, H.I., 2001, Relacje z klientem. Marketing partnerski, PWE, Warszawa.
  • Kwiatek, P., Leszczyński, G., Zieliński, M., 2009, Komunikacja w relacjach business-to-business, Advertiva, Poznań.
  • Mitręga, M., 2005, Marketing relacji. Teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa.
  • Mruk, H., 2009, Psychologiczne uwarunkowania rozmów handlowych na rynku B2B, w: Kwiatek, P., Leszczyński, G., Zieliński, M. (red.), Wyzwania dla marketingu i sprzedaży na rynku B2B, Advertiva, Poznań.
  • Pilarczyk, B., 2007, Uwarunkowania wyboru strategii marketingowej na rynku B2B, w: Kwiatek, P, Leszczyński, G., Zieliński, M. (red.), Marketing business-to-business. Partnerstwo-Wartość-Komunikacja, Advertiva, Poznań.
  • Otto, J., 1994, Marketing bezpośredni, czyli jak zaprzyjaźnić się z klientem, Business Press, Warszawa.
  • Otto, J., 2004, Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie, C.H. Beck, Warszawa.
  • Reichheld, F., 1981, The One Number You Need to Grow, Harvard Business Review, vol. 81, no. 12.
  • Robbins, PS., 1998, Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa.
  • Światowiec, J., 2006, Więzi partnerskie na rynku przedsiębiorstw, PWE, Warszawa.
  • Waśkowski, Z., 2002, Zastosowanie marketingu partnerskiego w budowie trwałych więzi z klientami, Marketing i Rynek, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215129

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.