PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 226 | 209--221
Tytuł artykułu

Wpływ niedogodności wynikających z kooperacji podmiotów B2B na rozwój innowacji

Warianty tytułu
The Impact of Drawbacks in the Cooperation among B2B Entities on the Development of Innovation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma na celu dokonanie oceny niedogodności wynikających z kooperacji podmiotów na rynku B2B w ramach innowacji. W pierwszej kolejności dokonano próby oceny wpływu poszczególnych typów innowacji - produktowych, procesowych, organizacyjnych i marketingowych - na postrzegane niedogodności. Analizie zostały poddane niedogodności wynikające ze współpracy w zależności od wielkości przedsiębiorstwa, branży, w której funkcjonują podmioty kooperacji, struktury kapitału poszczególnych podmiotów, udziału ich sprzedaży eksportowej w łącznej sprzedaży czy udziału nowych produktów w całkowitej sprzedaży. W artykule zaprezentowano wyniki szerszych badań prowadzonych w zakresie kooperacji w innowacjach. (abstrakt oryginalny)
EN
This article aims to evaluate drawbacks in cooperation among B2B entities in the innovation-related processes. First and foremost, an attempt is made to assess the impact from various types of innovations, namely product, process, organization and marketing innovations on the perceived drawbacks. The analysis covers the drawbacks resulting from cooperation with respect to the size of companies, industry the cooperating entities are active in, capital structure of specific entities, their share of export sales in total sales, or the share of new products in total sales. The study presents the results of a more comprehensive research carried out in the field of cooperation in innovation-related processes. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
209--221
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Borins, S.F., 1998, Innovating with Integrity: How Local Heroes are Transforming American Government, Georgetown University Press, Washington.
  • Daniłowicz, C., Nguyen, N., 2004, Methods for Reducing the Number of Representatives in Representation Choice Tasks, w: Innovations in Applied Artificial Intelligence. 17th International Conference on Industrial and Engineering Applications of Artificial Intelligence and Expert Systems, IEA/A1E 2004. Proceedings, Ottawa, Canada, May 17-20.
  • Day, G.S., 2007, Is it Real? Can We Win? Is it Worth Doing? Managing Risk and Reward in an Innovation Portfolio, Harvard Business Review, no. 12, s. 110-120.
  • Drucker, P., 1992, Innowacje i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady, PWE, Warszawa.
  • Eurostat, 2005, The Measurement of Scientific and Technological Activities Oslo Manual Guidelines for Collecting and Interpreting Innovation Data, OECD.
  • Mowery, D.C., Rosenberg, N., 1998, Paths of Innovation: Technological Change in 20th Century America, Cambridge University Press, Cambridge.
  • Nowacki, R., 2009, Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa.
  • Porter, M.E., 2001, Porter o konkurencji, PWE, Warszawa.
  • Simon, H., 1999, Tajemniczy mistrzowie. Studia przypadków, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215221

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.