PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 883 | 47--57
Tytuł artykułu

How Does Company Reputation Create Value? A Marketing Perspective

Warianty tytułu
W jaki sposób reputacja przedsiębiorstwa tworzy wartość? Podejście marketingowe
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Nie jest do końca jasne, czy to reputacja przyczynia się do większych zysków udziałowców, czy większe zyski udziałowców poprawiają reputację przedsiębiorstwa handlowego. W artykule autorzy próbują znaleźć odpowiedź na pytanie, w jaki sposób reputacja przedsiębiorstwa wpływa na trzy czynniki tworzenia wartości i przekłada się na planowane przepływy gotówki. Przedstawione w opracowaniu stwierdzenia nie powinny być traktowane jako definitywne, gdyż obarczone są elementem świadomej spekulacji. Opierają się one nie na empirycznych badaniach, lecz na studiach literaturowych badań przeprowadzonych w obszarze marek produktowych, marek korporacyjnych oraz reputacji przedsiębiorstwa. (abstrakt autora)
EN
Since it is not clear whether the reputation of a corporation creates profits for stockholders or greater stockholder profits create the reputation, the paper attempts to answer the question of how corporate reputation influences value creation factors and increases discounted cash flows. The statements presented in this paper should be treated as conscious speculation more than as a definitive study. The theses are not based on empirical research but rather on the authors' reading of the literature on product and corporate brands and corporate reputation.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
47--57
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Barney J. B. (2001), Is the Resource-based View a Useful Perspective for Strategic Management Research? Yes., "Academy of Management Review", 26(1).
  • Black A., Wright P., Bachman J., Davies J. (1998), In Search of Shareholder Value, London: Chapter 5 FT Pitman.
  • Burnham T. (2005), Mean Markets and Lizard Brains, Hoboken, NJ: John Wiley & Sons.
  • Copeland T., Keller T., Murrin J. (2000), Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, New York: John Wiley & Sons.
  • Dowling G. (2002), How Good Corporate Reputation Creates Corporate Value, "Corporate Reputation Review", 9(2).
  • Doyle P. (2003), Marketing wartości, Warszawa: Felberg.
  • Fombrum C. J., Van Riel C. B. M. (2004), Fame and Fortune, Upper Saddle River, NJ: FT Prentice-Hall.
  • Keller K.L. (1998), Strategic Brand Management, Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
  • Milgrom P., Roberts J. (1992), Economics, Organization & Management, Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
  • Roberts P.W., Dowling G. R. (2002), Corporate Reputation and Sustained Superior Financial Performance, "Strategic Management Journal", 23(12).
  • Rossiter J., Percy L. (1997), Advertising Communications and Promotion Management, New York: McGraw Hill.
  • Sabate J. M., Puente E. (2003), Empirical Analysis of the Relationship Between Corporate Reputation and Financial Performance: A Survey of the Literature, "Corporate Reputation Review", 6(2).
  • Schultz M., Chernantony L. (2002), Corporate Branding, "Corporate Reputation Review", Special Issue, 5(2 and 3).
  • Srivastava R. K., Shervani T. A., Fahey L. (1998), Market-based Assets and Shareholder Value: A Framework for Analysis, "Journal of Marketing", 62(1).
  • Uncles M. D., Dowling G. R., Hammond K. (2003), Customer Loyalty and Customer Loyalty Programs, "Journal of Consumer Marketing", 20(4).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215293

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.