Warianty tytułu
Franchising as a System of Cooperation and Financing of Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
W obecnych uwarunkowaniach każda osoba rozpoczynająca działalność gospodarczą na własny rachunek staje przed dużym wyzwaniem - jak sfinalizować pomysł i jak go sfinansować. Jednym ze sposobów rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej jest utworzenie oddziału znanej firmy w formie franchisingu. Artykuł ukazuje możliwości założenia działalności gospodarczej w formie franchisingu w miejscowościach o liczbie 15- -25 tys. mieszkańców. Interesującą alternatywą dla mniejszych miast wydaje się franchising usługowy. (abstrakt oryginalny)
One way of starting own business is to cooperate with famous brand in a form of franchising. The article presents the possibility to set up business as a franchise in towns from 15 to 25 thousand of inhabitants. After examining the possibility of setting up business as a franchise in small towns we recognise that the placement of this type of activity is not beneficial to famous franchisors. It is not attractive for any of the clothing or food networks. This creates an interesting alternative for smaller cities which is service franchising. (original abstract)
Rocznik
Strony
65--75
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnobrzegu
Bibliografia
- Białasiewicz M., Buczkowski T., Szczepkowska M., Formy i przekształcenia przedsiębiorstw, [w:] S. Marek, M. Białasiewicz (red.), Podstawy nauki o organizacji, PWE, Warszawa 2008.
- Cegłowski B., Faktoring - ujęcie praktyczne, [w:] I. Pruchnicka-Grabias, A. Szelągowska (red.). Finansowanie działalności gospodarczej w Polsce. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Cedewu, Warszawa 2006.
- Cieślik J., Przedsiębiorczość dla ambitnych. Jak uruchomić własny biznes, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
- Grzebyk M., Finansowanie działalności małych i średnich przedsiębiorstw, [w:] K. Jaremczuk (red.), Uwarunkowania przedsiębiorczości, Wydawnictwo PWSZ w Tarnobrzegu, Tarnobrzeg 2004.
- Grzebyk M., Mikroprzedsiębiorstwa w gospodarce polskiej, [w:] Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 427, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006.
- Jarocka E., Finanse przedsiębiorstw systemu bankowego, budżetowego, ubezpieczeń, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2007.
- Kiseľákova D., Jenčova S., Čverhova M., Manažérske financie podnikateľských subjektov, Bookman, Prešov 2012.
- Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2790/1999 z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie stosowania art. 81 ust. 3 Traktatu do kategorii porozumień wertykalnych i praktyk uzgodnionych, Dz. Urz. L 336, 29/12/1999 P. 0021-002.
- Sztucki T., Marketing przedsiębiorcy i menedżera, Agencja Wydawnicza "Planet", Warszawa 1999.
- Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, DzU 1994, nr 24, poz. 83.
- Ustawa z dnia 19 listopada 1999 r. Prawo działalności gospodarczej, DzU 1999, nr 101, poz. 1178.
- Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej, DzU 2003, nr 119, poz. 1117.
- Ustawa z dnia 26 czerwca 2003 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, DzU 2003, nr 153, poz. 1503.
- Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej, DzU 2004, nr 173, poz. 1807, z późn. zm.
- Ustawa z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, DzU 2007, nr 50, poz. 331.
- Wyrobek J., Kapitał własny w Polsce - wybrane aspekty, [w:] I. Pruchnicka-Grabias, A. Szelągowska (red.), Finansowanie działalności gospodarczej w Polsce. Wybrane aspekty, Wydawnictwo Cedewu, Warszawa 2006.
- Ziółkowska M.J., Franczyza nowoczesny model rozwoju biznesu, Wydawnictwo Cedewu, Warszawa 2010.
- www.forsal.pl.
- www.franczyza.org.pl.
- www.gazetaprawna.pl.
- www.imp.org.pl.
- www.pralniepanda.pl.
- www.perfectclean.com.pl.
- www.steamartmobile.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215365