Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 156 | 70--93
Tytuł artykułu

Outsorcing o offshoring w sferze produkcji i usług

Autorzy
Treść / Zawartość
Abstrakt, słowa kluczowe
Źródło
Twórcy
Bibliografia
Dodatkowe informacje
Warianty tytułu
Outsourcing and Offshoring in Manufacturing and Services
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Koncepcje outsourcingu i offshoringu w ostatnich latach zyskują na znaczeniu zarówno w sferze produkcji jak i usług. Potencjalne korzyści wynikające z tych rozwiazań dotyczą m. in. niższych kosztów, poprawy, jakości i działań czy zwiększenia elastyczności. W obu przypadkach występują także czynniki ryzyka, które albo ograniczają, albo uniemożliwiają skuteczne wdrożenie takich rozwiązań. (fragment tekstu)
EN
In the first part of the paper there is a presentation of the idea of outsourcing and offshoring. Potential benefits, such as bigger possibilities of expansion, lower costs, quality improvement, better flexibility may be the result of outsourcing and offshoring implementation. In the second part there is a description of potential hazard. In both cases there are many sources of risk. They may limit or even make impossible to use outsourcing or offshoring. Sometimes it is impossible to eliminate factors of risk. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Numer
Strony
70--93
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Balakrishnan, K., Mohan, U., Seshadri, S., Outsourcing of front-end business processes: Quality, information, and customer contact, Journal of Operational Management 2008, vol. 26, March, issue 2.
  • Barthelemy, J., The hidden cost of IT outsourcing, Sloan Management Review 2001, vol. 42, no. 3.
  • Brilman, J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa 2002.
  • Brown, D., Wilson S., The Black Book of Outsourcing, Wiley, New Jersey 2005.
  • Corbett, M.C., The Outsourcing Revolution, Dearborn Trade Publishing, 2004.
  • Ellram, L., Tate, W., Billington, C, Offshore outsourcing of professional service: a transaction cost economics perspective, Journal of Operations Management 2008, vol. 26.
  • Farell, D., Beyond offshoring: assessing your company's global potential, Harvard Business Review 2004, December.
  • Ferreira, J., Prokopets L., Does offshoring still make sense?, Supply Chain Management Review 2009, vol. 13, January, issue 1.
  • Garner, C.A., Offshoring in the service sector: economic impact and policy issues, Economic Review - Federal Reserve Bank of Kansas City 2004, vol. 98, no. 3.
  • Gorg, H., Greenaway D., Kneller R., Offshoring, The Economist 2008, vol. 387, 7th June.
  • Grześ, A., Offshoring a ryzyko działalności przedsiębiorstwa w kontekście kosztów pracy, w: Partnerstwo przedsiębiorstw jako czynnik ograniczania ryzyka działalności gospodarczej, H. Brdulak, E. Duliniec, T. Gołębiowski, red., SGH w Warszawie, Warszawa 2009.
  • Hammami, R., Frein, Y., Hadj-Alouane, A., Supply chain design in the delocalization context: relevant features and new modeling tendencies, International Journal of Production Economics 2008, vol. 113.
  • Kałążna, K., Przepływy usług w Unii Europejskiej, w: Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centers, A. Szymaniak, red., Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Knemeyer, M.A., Murphy, P.R., Exploring the potential impact of relationship characteristics and customer attributes on the outcomes of third-party logistics arrangements, Transportation Journal 2005, no. 1.
  • Kumar, S., Kopitzke, K., A practitioners decision model for the total cost of outsourcing and application to China, Mexico, and the United States, Journal of Business Logistics 2008, vol. 28, no 2.
  • Kuźnar, A., Długofalowe tendencje wzrostu roli usług w handlu międzynarodowym w: Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centers, A. Szymaniak, red., Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Li, Y., Liu, Y., Li, M., Wu, H, Transformational offshore outsourcing: empirical evidence from alliances in China, Journal of Operational Management 2008, vol. 26, March, issue 2.
  • Lieb, R., Bentz, B.A., The Use of Third-Party Logistics Services by Large American Manufacturers, Transportation Journal 2005, no. 2.
  • McCarthy, I., Ariagnostou, A., The impact of the transaction costs and boundaries of manufacturing, International Journal of Production Economics 2004, vol. 88.
  • Mclvor, R., The Outsourcing Process, Cambridge University Press, Cambridge 2006.
  • Metters, R., A typology of offshoring and outsourcing in electronically transmitted services, Journal of Operations Management 2009, vol. 26.
  • Pietras, J., Bariery naturalne i regulacyjne dla świadczenia usług w skali międzynarodowej, w: Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centers, A. Szymaniak, red., Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Poster, W., Who's on the line? Indian call center agents pose as Americans for U.S. -outsourcedfirms, Industrial Relations 2007, vol. 46, no. 2.
  • Puślecki, Z., Nowoczesne formy świadczenia usług w skali międzynarodowej, w: Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centers, A. Szymaniak, red., Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Robinson, R., Kalakota R., Offshore Outsourcing: Business Models, ROI and Best Practices, Mivar Press, 2005.
  • Rybiński, K., Outsourcing i offshoring usług. Siatka pojęć trendy i bariery rozwojowe, w: Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centers, A. Szymaniak, red., Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  • Rymarczyk, J., Outsourcing w strategii działania transnarodowych korporacji, w: Logistyka międzynarodowa w gospodarce światowej, E. Gołembska, M. Szuster, red., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.
  • Schniederjans, M.J., Outsourcing and Insourcing in an International Context, M.E. Shar-pe, Londyn 2005.
  • Stratman, J., Facilitating offshoring with enterprise technologies: reducing operational friction in the governance and production of service, Journal of Operations Management 2008, vol. 26, March, issue 2.
  • Sznajder, A., Witek-Hajduk M., Outsourcing i offshoring w przedsiębiorstwach przemysłu lekkiego. Wyniki badań empirycznych, w: Partnerstwo przedsiębiorstw jako czynnik ograniczania ryzyka działalności gospodarczej, H. Brdulak, E. Duliniec, T. Gołębiowski, red., Szkoła Główna Handlowa w Warszawie, Warszawa 2009.
  • Szuster, M., Offshoring produkcji, w: Procesy globalizacji, J. Rymarczyk, B. Skulska, W. Michalczyk, red., Katedra Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wrocław 2009.
  • Szuster, M., Warunki nawiązywania współpracy z operatorem logistycznym, Logistyka a Jakość 2008, nr 2.
  • Tompkins, J., Simonson, S., Tompkins, B., Upchurch, B., Logistics and Manufacturing Outsourcing, Tompkins Press, Raleigh 2005.
  • Trembly, A., Lies, Damned Lies & Offshore Outsourcing, National Underwriter, 22-29 December 2008.
  • Vohra, A., A Personal Guide of Offshoring in India, 2003 Mastek. Witkowski, J., Uwarunkowania i perspektywy rozwoju outsourcings logistycznego logistycznego Europie, w: Logistyka międzynarodowa w gospodarce światowej, E. Gołembska, M. Szuster, red., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.
  • Youngdahl, W., Ramaswamy, K., Exploring new research frontiers in offshoring knowledge and service processes, Journal of Operations Management 2008, vol. 26.
  • Zimny, Z., Usługi: charakterystyka i transakcje międzynarodowe, w: Globalizacja usług, outsourcing, offshoring i shared services centers, A. Szymaniak, red., Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
Kolekcja
BazEkon
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215405
Identyfikatory

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.