PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 217 | 17--26
Tytuł artykułu

Current Trends in Packaging Cosmetic Products and Attitudes of Their Customers

Warianty tytułu
Aktualne tendencje w opakowaniach produktów kosmetycznych i postawy ich nabywców
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Kiedyś opakowanie służyło tylko do zabezpieczenia danego produktu przed niekorzystnym wpływem zewnętrznych czynników. Obecnie oddziałuje atrakcyjnością, wskazuje na producenta, a także informuje konsumenta o zawartości. Możemy powiedzieć, że istotą współczesnych opakowań jest stwierdzenie, które mówi, iż opakowanie zabezpiecza to, co sprzedaje, i sprzedaje to, co zabezpiecza. Opakowanie jest wartością samą w sobie i funkcjonuje na własnych prawach. Dzisiejsze opakowanie kosmetyków musi być przede wszystkim atrakcyjne, a wtedy każdy na pewno z chęcią sięgnie po nie i będzie miał poczucie, że zaspokoiło jego oczekiwania. Taki zasadniczy wniosek wynika z badań ankietowych przeprowadzonych wśród 80 losowo wybranych osób. (abstrakt oryginalny)
EN
Once the packaging served only to protect the product from the adverse impact of external factors. At the moment, has affected the attractiveness of the packaging, indicate the manufacturer, as well as to inform the consumer of the content. We can therefore say that the essence of modern packaging is the statement, which says that the packaging protects what sells and what sells it protects. The packaging is a value in itself and operates in its own right. Today's cosmetic packaging must be primarily attractive, and then everyone will surely be happy to reach for it and will feel that it met the expectations. The basic proposal is the result of surveys conducted among 80 randomly selected people. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
17--26
Opis fizyczny
Twórcy
  • Cracow University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Ankiel-Homa, M., Czaja-Jagielska, N., 2010, Trendy innowacyjne w sektorze opakowań jednostkowych, Opakowanie, nr 12.
  • Calver, G., 2009, Czym jest projektowanie opakowań?, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
  • Hales, C.F., 2002, Rola koloru i kształtu w strategii opakowaniowej, Opakowanie, nr 2.
  • Domka, F., Czaja, N., 2004, Chemia z dodatkiem natury. Opakowania biodegradowalne alternatywą dla opakowań z tworzyw sztucznych, Ekoprofit, nr 4(72), pp. 49-55.
  • Lisińska-Kuśnierz, M., Ucherek, M., 2003, Postęp techniczny w opakowalnictwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.
  • PN-ISO/TR 14062: 2004, Zarządzanie środowiskowe. Włączenie aspektów środowiskowych do projektowania i rozwoju wyrobu, PKN, Warszawa.
  • Sarniak, Z., 2010, Towaroznawcza charakterystyka opakowań dla kosmetyków, praca magisterska, Uniwersytet Ekonomicznyw w Krakowie, Kraków.
  • Stewart, B., 2009, Projektowanie opakowań, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Szymczak, J., Ankiel-Homa, M., 2007, Opakowanie jednostkowe w działaniach marketingowych przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
  • Ziemnicka-Niewczas, J., 2007, Opakowanie źródłem sukcesu, Opakowanie, nr 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215413

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.