PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 4 | 60--67
Tytuł artykułu

Zarządzanie jakością w komercyjnej placówce ochrony zdrowia

Warianty tytułu
Quality management in commercial health center
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podstawę zapewnienia wysokiej jakości usług zdrowotnych stanowi rozbudowany system certyfikacji. Z jednej strony powinien się on przejawiać powszechnym wymogiem akredytacji podmiotów świadczących usługi zdrowotne, a z drugiej - koniecznością ubiegania się o kontrakty długofalowe z płatnikami instytucjonalnymi. Autor omawia różne systemy certyfikacji i analizuje możliwość ich zastosowania w placówkach ochrony zdrowia. Podkreśla, że certyfikacja - niezależnie od wybranego systemu - powinna wiązać się ze stałym poszukiwaniem metod podnoszenia jakości dla pacjenta, a zwłaszcza poszukiwaniem i wdrażaniem pozytywnych wzorców szczególnie wysokiej jakości. (abstrakt oryginalny)
EN
The basis for securing high quality health services is an extensive system of certification. On one hand, it should means a general requirement for accreditation of health care providers, on the other hand - the need to apply for long-term contracts with institutional purchasers. The author discusses various certification schemes and analyzes their applicability in health centers. Emphasizes that certification, regardless of the system, should be associated with a constant search for ways to improve the quality of the patient, especially the search for positive high quality models, and their implementation particularly. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
60--67
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Bochenek A., 7 narzędzi TQC, http://mfiles.ae.krakow.pl/pl/index.php/7_narz%C4%99dzi_TQC.
  • Hamrol A., Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa 2005.
  • Opolski K., Dykowska G., Możdżonek M., Zarządzanie przez jakość w usługach zdrowotnych. Teoria i praktyka, CeDeWu, Warszawa 2005.
  • Opolski K., Waśniewski K., Zarządzanie jakością i ryzykiem w usługach zdrowotnych, CeDeWu, Warszawa 2011.
  • Wawak S., Podręcznik wdrażania ISO 9001:2000, Onepress, Gliwice 2007.
  • Wawak S., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Onepress, Gliwice 2006.
  • Zarządzanie komercyjną firmą medyczną, K. Perechuda, M. Kowalewski (red.), Wolters Kluwer Polska, Warszawa 2008.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215489

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.