Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Charakterystyka i analiza rynku farmaceutycznego w Polsce
Języki publikacji
Abstrakty
The pharmaceutical industry presents great potential of development. Despite the fact that the sales of medications per capita in Poland is not high in comparison with the European average. It is estimated that between the years 2011 and 2012, the pharmaceutical market is going to grow at the pace of 8% yearly and is going to reach the value of 29.7 bln PLN at the end of 2011 and 32 bln PLN in 2012. The value of the pharmaceutical market in Poland in 2010 was estimated to be about 26.7 bln PLN. The turnover in an average pharmacy in December 2010 reached 187,000 PLN (retail prices gross), which constitutes the growth of 5.9% in comparison with December 2009. The companies producing dietary supplements or over-the-counter medications (the so-called OTC) perceive the situation as more beneficial than the producers of generic drugs, drugs on prescription. The value of dietary supplement market has increased at 20%. (original abstract)
Przemysł farmaceutyczny ma potencjalnie duże możliwości rozwoju, mimo że sprzedaż leków per capita nie jest w Polsce wysoka (16%) w porównaniu ze średnią europejską (24.7%). Dynamiczne tempo wzrostu sprzedaży leków (średnia stopa tego sektora w Polsce wynosi według analiz 7.4%) nadal wykazuje tendencje wzrostowe. Szacuje się, że w latach 2011-2012 rynek będzie rósł w tempie 8% rok do roku i osiągnie wartość 29.7 mld PLN na końcu 2011 roku oraz 32 mld PLN w 2012 roku. Eksperci PharmaExpres przewidują, że w polskim sektorze farmaceutycznym będą zachodzić znaczące zmiany. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
133--141
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Poznań University of Economics, Poland
autor
- Poznań University of Economics, Poland
autor
- Poznań University of Economics, Poland
Bibliografia
- Anonymous, 2011, Rynek leków w Polsce, Farmacja Praktyczna, nr 4.
- Anonymous, 2009, Rynek opakowań w Polsce, Plastech.
- Boczek, K., 2011, Podsumowanie 2010 roku w aptekach, Moda na Farmację, nr 2.
- Grabowski, G., 2004, Rynek opakowań w świecie, Opakowanie, nr 12.
- Jerzyk, E., Nestrowicz, N., 2009, Opakowania farmaceutyczne w trosce o pacjenta, Opakowanie, nr 2.
- KPMG, Polski rynek farmaceutyczny, Kondycja i perspektywy do 2011 roku w opinii największych firm farmaceutycznych (na podstawie badań PMR).
- Kubera, H., Sierzputowska, J., 2009, Wymagania stawiane pudełkom tekturowym do pakowania wyrobów przemysłu farmaceutycznego, Przegląd Papierniczy, nr 8.
- Mancewicz, M., 2008, Opakowanie farmaceutyczne - wymagania i próba ich oceny, Opakowanie, nr 8.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215523