PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 217 | 211--220
Tytuł artykułu

New Dimensions in Quality

Warianty tytułu
Nowy wymiar jakości
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Jakość stała się najważniejszym pojęciem nowoczesnego zarządzania. Obecnie jakość to coś więcej niż tradycyjne pojęcie jakości produktów i usług znane wcześniej. Aktualna definicja obejmuje poprawę (obniżenie) kosztów produktów, wydajność dystrybucji, czas wejścia produktu na rynek i czas reagowania na zmiany rynkowe. W artykule przedstawiono nowe tendencje w jakości, takie jak: jakość proceduralna, jakość transformacji, jakość globalna i całkowita. (abstrakt oryginalny)
EN
Quality has become the most important concept of modern management. Currently, the quality means more than the traditional notion of quality products and services found in previous years. Current definitions cover improvement (decrease) in cost of products, performance in their distribution, time of arrival of product on market and response to market changes. It approaches the new tendencies in quality: procedural quality, transformational quality, total quality, global quality. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
211--220
Opis fizyczny
Twórcy
  • University Constantin Brancusi of Tg-Jiu, România
  • University Constantin Brancusi of Tg-Jiu, România
Bibliografia
  • Chang, Dae-Ryan, Keem Kee, Z, 2008, Global Quality Management: A Research Focus [online:] http://www.asq.org/knowledge-center/.
  • Flynn, B., Schroeder R., Sakakibara, S., 2008, Impact of Quality Management Practices of Performances and Competitive Advantage, Decision Science Journal, no. 2 [online] http://www.asq.org/knowledge-center/2008.
  • Nicolescu, O., Nicolescu, L., 2005, Economy, Firm and the Knowledge-based Management, Economica Publishing House, Bucharest.
  • Paraschivescu, A.O., 2009, The Management of Excellence, TEHnoPress Publishing House, Iasi.
  • Povilas, V., Zirgutiene, S., 2005, TQM Paradigm Shift in the Context of Change Management, Engineering Economics, no. 3.
  • Purcarea, T., 2002, Quality - the Guarantor of Company Competitiveness, in: Quality Management - Conception and Basic Skill, ASE Publishing House, Bucharest.
  • Stanciu, I, 2003, Total Quality Management, Cartea Universitara Publishing House, Bucharest.
  • Verboncu, I. (ed.), 2008, Strategy - Culture - Performances, Printech Publishing House, Bucharest.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215543

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.