PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 217 | 228--237
Tytuł artykułu

Possibilities and Conditions Relating to the Improvement of Product Quality

Autorzy
Warianty tytułu
Możliwości i uwarunkowania związane z realizacją procesów ukierunkowanych na doskonalenie jakości produktów
Języki publikacji
EN
Abstrakty
W artykule przedstawiono istotę procesów kierunkowanych na doskonalenie jakości produktów. Procesy te są związane prowadzeniem prac badawczo-rozwojowych nad nowymi produktami i doskonaleniem istniejących wyrobów. Szczególnie ważnym źródłem pomysłów są w nich przede wszystkim informacje od klientów i dostawców, jak i inicjatywy zgłaszane przez pracowników w firmach, które prowadzą prace nad innowacjami produktowymi. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the implications of the processes to improve product quality. Indicated that these processes may relate to conduct research and development on new products and improving existing products. In these processes particularly important sources of ideas are primarily information from both customers and suppliers, as well as initiatives reported by workers in companies which are carried out work on product innovation. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
228--237
Opis fizyczny
Twórcy
  • University of Lodz, Poland
Bibliografia
  • Cater, T., Cater, B., 2010, Product and Relationship Quality Influence on Customer Commitment and Loyalty in B2B Manufacturing Relationships, Industrial Marketing Management, vol. 39.
  • Dervitsiotis, K.N., 2010, Developing Full-spectrum Innovation Capability for Survival and Success in the Global Economy, Total Quality Management, vol. 21, no. 2.
  • Hickle, G., 2007, Promoting Product Stewardship with Ecolabels, Certification Programs, and Product Standards, Environmental Quality Management, vol. 16, iss. 3, pp. 1-9.
  • Lambe, C.J., Morgan, R.E., 2009, Alliance-based New Product Development Success: The Role of Formalization in Exploration and Exploitation Contexts, Journal of Business-to-Business Marketing, vol. 16.
  • Lau, A.K.W., Yam, R.C.M., Tang E.P.Y., Sun, H.Y., 2010, Factors Influencing the Relationship Between Product Modularity and Supply Chain Integration, International Journal of Operations & Production Management, vol. 30, no. 9.
  • Raddats, Ch., Easingwood, Ch., 2010, Services Growth Options for B2B Product-centric Businesses, Industrial Marketing Management, vol. 39.
  • Reimann, M., Schilke, O., Thomas, J.S., 2009, Toward an Understanding of Industry Commoditization: Its Nature and Role in Evolving Marketing Competition, International Journal of Research in Marketing, vol. 26, no. 2.
  • Sherman, J.D., Berkowitz, D., Souder, W.E., 2005, New Product Development Performance and the Interaction of Cross-functional Integration and Knowledge Management, Journal of Product Innovation Management, vol. 22, no. 5.
  • Sun, H., Zhao, Y., 2010, The Empirical Relationship Between Quality Management and the Speed of New Product Development, Total Quality Management, vol. 21, no. 4.
  • Stein, A., Smith, M., 2009, CRM Systems and Organizational Learning: An Exploration of the Relationship Between CRM Effectiveness and the Customer Information Orientation of the Firm in Industrial Markets, Industrial Marketing Management, vol. 38, no. 2.
  • Wagner, S.M., Hoegl, M., 2006, Involving Suppliers in Product Development: Insight from R&D Directors and Project Managers, Industrial Marketing Management, vol. 35, no. 8.
  • Zahay, D., Griffin, A., Fredericks, E., 2004, Sources, Uses, and Forms of Data in the New Product Development Process', Industrial Marketing Management, vol. 33, no. 7.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215547

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.