PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2004 | nr 43, t. 1 | 29--37
Tytuł artykułu

Kreowanie wartoścci przedsiębiorstwa celem jego funkcjonowania

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przybliżono pojęcie wartości przedsiębiorstwa. Omówiono czynniki kreujące wartość przedsiębiorstwa. Poruszono problematykę związaną z zarządzaniem ukierunkowanym na wartość przedsiębiorstwa.
EN
The main objective of Economic organizations considered to all taken decisions should be maximization of their value. Realization of this purpose is not contradicted with superior objective of these organizations; like are e.g. surviving and development. Below article present the matter of company value creation. (original abstract)
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Szczeciński, doktorant
Bibliografia
  • 1. Black A., Wright P., Bachman J.E.: W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy. Dom Wydawniczy ABC, Warszawa, 2000, s. 60-73.
  • 2. Borowiecki R., Jaki A.: Restrukturyzacja a procesy rozwoju i kreowania wartości przedsiębiorstw. Akademia Ekonomiczna, Kraków, 2002.
  • 3. Borowiecki R., Jaki A.: Wycena przedsiębiorstwa. Pomiar i ocena wartości. Wyd. Zakamycze, Kraków, 2000, s. 30-31.
  • 4. Borowiecki R., Jaki A.: Wartość przedsiębiorstwa w teorii ekonomii oraz praktyce gospodarowania [w:] Koncepcje wartości w teorii i praktyce wyceny nieruchomości -materiały konferencyjne, UWM, Olsztyn, 2000, s. 168.
  • 5. Budziak T, Miedziński В., Piaseczny L.: Metody i procedury wyceny przedsiębiorstw. Poradnik metodologiczno-szkoleniowy. Centrum Informacyjno-Wdrożeniowe Topexim, Warszawa, 1991, s. 10-13.
  • 6. Copeland Т., Koller Т., Murrin J.: Wycena: mierzenie i kształtowanie wartości firm. Wig-Press, Warszawa, 1997.
  • 7. Czekaj J., Dresler Z.: Zarządzanie finansami przedsiębiorstw. Podstawy teorii. PWN, Warszawa, 1998.
  • 8. Findeisen W. (red): Analiza systemowa - podstawy i metodologia. PWN, Warszawa, 1985, s.91.
  • 9. Herman A., Szablewski A.: Zarządzanie wartością firmy. Poltext, Warszawa, 1999, s. 200.
  • 10. Ignaciuk I.: Jak ustalić wartość przedsiębiorstwa?. Przegląd Organizacji, 1990, nr 6, s. 10.
  • 11. Kufel M.: Metody wyceny przedsiębiorstw. Nieznany świat finansów. Park, Bielsko-Biała, 1992, s. 5.
  • 12. Lesourne J.: Modeies de croissance des entrrepries. Dunod, Paris, s.63-69.
  • 13. Miklewicz Т., Waśniewski Т.: Metody wyceny przedsiębiorstw w RFN. Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstw, 1992, nr 32, s. 15.
  • 14. Sawicki K.: Niektóre zagadnienia celów, metod i technik wyceny przedsiębiorstwa. Zeszyty Teoretyczne Rady Naukowej, 1993, nr 25, s. 73.
  • 15. Wójcik M.: Wartość przedsiębiorstwa w strukturze jego celów [w:] Borowiecki R" Jaki A.: Restrukturyzacja a procesy rozwoju i kreowania wartości. Akademia Ekonomiczna, Kraków, 2002.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215651

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.