PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 2/3 | 247--254
Tytuł artykułu

Źródła informacji i ich rola w badaniach ankietowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Sources of Information and Their Role in Sample Surveys
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Rosnące zasoby informacji o wielu populacjach podlegających badaniom statystycznym, a także nieznane wcześniej możliwości przetwarzania dużych zbiorów danych, skłaniają do rozważenia roli tych informacji, jako wiedzy a priori badacza, w kolejnych badaniach ankietowych. Próba statystyczna przestaje być w wielu przypadkach wyłącznym źródłem informacji w badaniach niewyczerpujących. W opracowaniu tym wskazano okoliczności, w których pozapróbkowe źródła informacji stają się dla statystyka nowym wyzwaniem. (abstrakt oryginalny)
EN
Growing resources of information on many investigated populations, and new opportunities of processing data sets raise the question of the role of prior information in further sample surveys. A sample is not the only source of information on the population at study any more, and very often is accompanied by other information. The paper presents and discusses circumstances in which non-sample information has become a new challenge for statisticians designing and conducting sample surveys. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
247--254
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Gdański
Bibliografia
  • Bradburn N.N. [1992], Presidential Address: A Response to the Nonresponse Problem, "Public Opinion Quarterly", vol. 56, p. 391-397.
  • Dillman D.A., Smyth J.D., Christan L.M. [2009], Internet, mail and mixed-mode surveys. The tailored design method. J. Wiley.
  • Good P.I., Hardin J.W. [2003], Common Errors in Statistics (And How to Avoid Them). Wiley-Interscience, New Jersey.
  • Hołda A., Pociecha J. [2009], Probabilistyczne metody badania sprawozdań finansowych, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
  • Kowalczyk H. [2010], O eksperckich ocenach niepewności w ankietach makroekonomicznych, "Bank i Kredyt", nr 41, s. 101-122.
  • Leibniz W.G. [1955], Nowe rozważania dotyczące rozumu ludzkiego, t.2, PWN, Warszawa.
  • Mahalanobis P.C. [1951], Professional Training in Statistics, "Bulletin of the International Statistical Institute", vol. 33, no. 5.
  • Monster R.W., Pettit R.C. [2002], Market research in the Internet Age; Leveraging the Internet for Market Measurement and Consumer Insight, J. Wiley.
  • Ocena metodologii i rezultatów badań poprzedzających pierwszą i drugą turą wyborów prezydenckich w 2010 r. [2010], Raport przygotowany przez Komisję pod przew. H. Domańskiego, Warszawa listopad 2010 r. (www.ofbor.pl)
  • Stoop A.L. [2005], The Hunt for the Las t Respondent, Social and Cultural Planning Office of the Netherlands, The Hague.
  • Sułek A. [2001], Sondaż Polski, Instytut Filozofii i Socjologii PAN, Warszawa.
  • Szreder M. [1994], Informacje a priori w klasycznej i bayesowskiej estymacji modeli regresji. Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
  • Szreder M., [2010], Metody i techniki sondażowych badań opinii, PWE, Warszawa, wyd. II.
  • Szreder M. [2004], Od klasycznej do częstościowej i personalistycznej interpretacji prawdopodobieństwa, Wiadomości Statystyczne nr 8, s. 1-10.
  • Wallgren A., Wallgren B. [2007], Register-based Statistics. Administrative Data for Statistical Purposes. J. Wiley.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215931

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.