Czasopismo
2012
|
nr 114 Ekonomia kreatywności : jakość kapitału ludzkiego jako stymulator wzrostu społeczno-gospodarczego
|
91--103
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Innovator's Profile, Personality, Preferences, Style of Work-based on Empirical Research
Języki publikacji
Abstrakty
Celem opracowania jest uzyskanie charakterystyki innowatorów oraz odpowiedzi na pytanie, w jakich aspektach innowatorzy różnią się od pracowników, którzy nie opracowali innowacyjnych rozwiązań. Realizacja tego celu wymagała przeprowadzenia pierwotnych badań empirycznych za pomocą kwestionariusza ankiety. (fragment tekstu)
Creation and implementation of innovation is a prerequisite of operation and development of enterprises on the global market in the increasingly competitive environment. That is why very important area of the research are factors fostering development of proinnovative attitiudes of employees in enterprises. The aim of the paper is analysis personality related and motivational factors which influence innovative activities of employees. Results of studies may inspire managers how to support pro-innovative attitiudes. (original abstracts)
Rocznik
Strony
91--103
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- AGH Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
Bibliografia
- Weinberg G.M., Becoming a technical leader - an organic problem-solving approach. Dorset House Publishing, New York 1986.
- Nęcka E., Psychologia twórczości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańska 2003.
- Kirton M.J., Adaptors and innovators - a description and measures. ,,Journal of Applied Psychology" 1976, Vol. 61, No. 5, s. 622-629.
- Dew R., Creative resolve response: how changes in creative motivation relate to cognitive style. ,,Journal of Management Development" 2009, Vol. 28, No. 210, s. 945-966.
- Tokarz A. (red.), W poszukiwaniu zastosowań psychologii twórczości. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005.
- Bandura A., Social cognitive theory of self regulation. ,,Organizational Behavior and Human Decision Processes" 1991, Vol. 50, s. 248-287.
- NlEAVY b., Creativity - The new imperative. ,,Journal of General Management" 2002, Vol. 28, No. 1, s. 70-85.
- Pervin L.A., Psychologia osobowości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańska 2002.
- Kossowska M., Umysł niezmienny. Poznawcze mechanizmy sztywności. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005.
- Welch J., Winning znaczy zwyciężać. Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa 2005
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215959