PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 8 | 35--40
Tytuł artykułu

Lojalność nabywców finalnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest próba odpowiedzi na pytanie czy nabywcy odczuwają lojalność wobec konkretnych przedsiębiorstw oraz czym się ona przejawia w praktyce. W artykule zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych wśród 500 nabywców finalnych produktów spożywczych.
EN
In the article the problem of building customers' emotional loyalty and activating them as prosumers was presented. On the base of the results of the field empirical researches the level of respondents' loyalty towards producers of food products was described. The scope of respondents' activity relating to sharing with producers and others customers their opinions about food products and to taking part in preparation different elements of market offer was shown too. The main fields of past and present prosumption activity of respondents were underlined and required directions of future activity of producers to use potential of customers in the correct way were proposed. The key aim of producers on the food market should be shaping community of customers feeling strongly emotional loyalty towards given producer and his offer. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
35--40
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Baruk A., Postmodernistyczne koncepcje marketingowe a marketing klasyczny, Dom Organizatora, Toruń 2008
  • Kotler Ph., Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002
  • Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216153

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.