PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 17 Przedsiębiorstwa w procesie zmian | 247--253
Tytuł artykułu

Marketing w procesach B+R

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Marketing in R&D Processes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Szczegółowo opisano rolę i znaczenie marketingu, a zwłaszcza orientacji marketingowej, w procesach badawczo-rozwojowych (B+R).
EN
The list of needs and requirements created for R&D projects are based on description of clients demands, level of market competitiveness and development and on define technological, economical, organizational and time-frame goals enclose as marketing goals. On every stage of R & D projects, achieved results are rated on level of execution of these goals. That brings the necessity of taking market demands into consideration in designing R&D cells activity. The article concerns the role and meaning of marketing in research and development processes. (original abstract)
Bibliografia
  • Brahn M., Marketing, Gabler Verlag, Wiesbaden 1990.
  • Geschka H., Marketing-Konzeption für neue Produkte, w: Marketing, red. L.G. Poth, Gabler, Düsseldorf 1990.
  • Kotier P., Marketing - Management, Schäffer-Poeschel, Stuttgart 1995.
  • Krawiec F., Zarządzanie projektem innowacyjnym produktu i usługi, Difin, Warszawa 2000.
  • Mroczko F., Wiedza w procesach В + R, w. Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę, red. G. Kobyłko, M. Morawski, Difin, Warszawa 2006.
  • Nieschlag R., Dichtl E., Horschgen H., Marketing, 16th Edit., Duncker & Humbiot, Berlin 1991.
  • Pleschak F., Werner H., Wupperfeld U., Innovaüonsorientierte kleine Unternehmen, Gabler Verlag, Wiesbaden 1994.
  • Technology-Based Firms in the Innovation Process. Management, Financing and Regional Networks, red. K. Koschatzky, Physica-Verlag, Heidelberg 1997.
  • Topfer A., Vetter H., Anforderungen an das Technologie-Marketing in mitte/standischen Unternehmen, w: A. Topfer, T. Sommerlatte, Technologiemarketing, Landsberg a. Lech, Moderne Industrie, Landsberg 1993.
  • Websterjr F.E., Wind Y., Organizational Buying Behaviour, w: Technology-Based Firms..., Prentice Hall, Englewood Cliffs 1972.
  • Wiszniewski W., Innowacyjność polskich przedsiębiorstw przemysłowych. Procesy dostosowawcze do polityki Unii Europejskiej, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle "Orgmasz", Warszawa 1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216195

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.