Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | 439--447
Tytuł artykułu

Proces kształtowania długotrwałych więzi filharmonii z donatorami według koncepcji marketingu partnerskiego

Treść / Zawartość
Abstrakt, słowa kluczowe
Źródło
Twórcy
Bibliografia
Dodatkowe informacje
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Aktualna sytuacja narodowej kultury, w tym polskich filharmonii, wskazuje, iż instytucje kultury wysokiej, aby zapewnić sobie przyszłą egzystencję, muszą tworzyć długoterminowe relacje zarówno z odbiorcami kultury, jak i pozostałymi uczestnikami rynku. Tradycyjna koncepcja marketingu jest coraz częściej krytykowana. Instytucje kultury wysokiej, stosując marketing klasyczny, skupiają się głównie na pozyskaniu jak największej liczby nowych odbiorców sztuki czy donatorów, zaniedbując obecnych, zwykle najcenniejszych klientów. Koncepcja marketingu partnerskiego umożliwia nowoczesne spojrzenie na charakter wzajemnych oddziaływań i związków między daną organizacją a różnorodnymi podmiotami jej otoczenia. Jej podstawą jest założenie o możliwości i konieczności utrzymania bezpośrednich kontaktów pomiędzy sprzedającym a nabywcą. W ramach tej koncepcji podkreśla się, iż w działaniach rynkowych kontakty bezpośrednie stanowią istotny warunek odniesienia sukcesu i są rozpatrywane jako długookresowy proces budowania trwałych powiązań z uczestnikami poszczególnych rynków. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Katowicach, doktorant
Bibliografia
  • Borowiecki R. (2004): Perspektywy rozwoju sektora kultury w Polsce. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Czuba M. (2001): Marketing usług, teoria i praktyka. Wydawnictwo Tara, Katowice.
  • Dawson W. (1980): The Arts and Marketing. [w:] M. Mokwa, E. Prieve, W. Dawson: Marketing The Arts. Praeger Publishing, New York.
  • Fonfara K. (2001): Marketing partnerski współczesną orientacją rynkową firmy. AE, Poznań.
  • Fonfara K. (1999): Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa.
  • Furtak R. (2003): Marketing partnerski na rynku usług. PWE, Warszawa.
  • Grzegorczyk A. (2003): Sponsoring kultury. Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa.
  • Kramer T. (2004): Podstawy marketingu. PWE, Warszawa.
  • Materiały reklamowe New York Philharmonic (2005).
  • Materiały reklamowe Polskiej Filharmonii Bałtyckiej (2005).
  • Materiały reklamowe Filharmonii Krakowskiej (2005).
  • Pluta-Olearnik M. (1997): Działalność ośrodków kultury według koncepcji marketingu partnerskiego. [w:] Kultura w gospodarce rynkowej, problemy adaptacji marketingu. Red. K. Mazurek-Łopacińska. Wydawnictwo AE im. Oskara Langego, Warszawa-Wrocław.
  • Rogoziński K. (2000): Nowy marketing usług. AE, Poznań.
  • Sargeant A. (2004): Marketing w organizacjach non profit. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Kolekcja
BazEkon
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216251
Identyfikatory

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.