PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 2(16) | 149--159
Tytuł artykułu

Quality System at the Hotel

Warianty tytułu
System jakości w hotelu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
Celem artykułu jest ukazanie roli, jaką pełni system zarządzania jakością w funkcjonowaniu firmy działającej na rynku usług turystycznych na przykładzie hotelu. Realizacja tak postawionego celu wymaga przedstawienia istoty oraz głównych cech usług, następnie podjęcia próby zdefiniowania jakości usługi hotelarskiej, wskazania obszarów doskonalenia jakości usług hotelarskich oraz zaprezentowania zasad funkcjonowania systemu jakością na przykładzie badanego hotelu. (skrócony abstrakt oryginalny)
EN
The aim of the article is to present the role which the quality management system plays in the functioning of a company active on the market of tourist services, using an example of the Hotel. Achieving the aim set in this way requires presenting the essence and the main features of the services, followed by attempting to define the quality of a hotel service, pinpointing the areas for hotel service improvement as well as presenting the operational principles of the quality management system on the example of the Hotel being analysed. (short original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
149--159
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Jonas A. 2006. "Kryteria oceny przez studentów jakości usług edukacyjnych szkół wyższych". Zeszyty Naukowe. Akademia Ekonomiczna w Krakowie, no. 729, pp. 143-155.
  • Karaszewski R. 2001. "SERVQUAL - metoda badania jakości świadczonych usług". Problemy Jakości, no. 5.
  • Karpiel Ł. 2001. "Jakość usług w systemie zapewnienia jakości". Zeszyty Naukowe. Akademia Ekonomiczna w Krakowie, no. 578. Prace z zakresu towaroznawstwa ogólnego i zarządzania jakością.
  • Kotler Ph. 1994. Marketing: Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Transl. from Eng. Warszawa: Gebethner. ISBN 83-85205-42-X.
  • Mudie P., Cottam A. 1998. Usługi: Zarządzanie i marketing. Transl. by R. and K. Nicholls. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. ISBN 83-01-12374-5.
  • Rogoziński K. 1993. Usługi rynkowe. Poznań: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej. ISBN 83-85530-19-3.
  • Sikora T., Bałaga A. 2006. "Ocena funkcjonowania systemu zarządzania jakością według norm ISO serii 9000 na przykładzie przedsiębiorstw usługowych". Zeszyty Naukowe. Akademia Ekonomiczna w Krakowie, no. 717. Prace z zakresu zarządzania jakością.
  • Ustawa [1993] z dnia 3 kwietnia 1993 r. o badaniach i certyfikacji. Dz. U. z 1993, nr 55, poz. 250.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216255

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.