PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Polski transport w europejskiej przestrzeni gospodarczej | 29--40
Tytuł artykułu

Instrumenty interwencjonizmu państwowego i ich wpływ na funkcjonowanie rynku regionalnych przewozów samochodowych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym opracowaniu dokonano analizy najważniejszych instrumentów interwencjonizmu oraz podjęto próbę oceny ich wpływu zarówno na funkcjonowanie przedsiębiorstw regionalnego transportu zbiorowego, jak i na elementy badanego rynku. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
Bibliografia
  • Samuelson P. A., Nordhaus W. D.: Ekonomia. PWN, Warszawa 2003, T. I, s. 788.
  • Wrzosek W. [w:] Funkcjonowanie rynku. PWE, Warszawa 1998, s. 233-239.
  • Pożniak S.: 50 lat PKS - i co dalej? "Przegląd Komunikacyjny" 1996. nr 4.
  • Rydzkowski W., Rolbiecki R.: Sytuacja przedsiębiorstw PKS po deregulacji samochodowego rynku transportowego. "Przegląd Komunikacyjny" 1996. nr 6.
  • Gemra S.: Doświadczenia restrukturyzacji przedsiębiorstw PKS. "Problemy Ekonomiki Transportu" 1997, nr 3.
  • Brdulak H.: Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw transportowo-spedycyjnych. [w:] Konkurencyjność transportu. Wybrane zagadnienia. SGH. Warszawa 1998, s. 36-40.
  • Szewczuk A.: Zachowanie przedsiębiorstw transportu samochodowego w konkurencyjnym otoczeniu. ITS, Warszawa 2001, s. 23-25.
  • Bąkowski W.: Analiza sytuacji strategicznej i kierunki zmian w branży przedsiębiorstw PKS. "Autobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe" 2003, nr 4.
  • Szałucki K.: Transport samochodowy. [w:] Transport Red. W. Rydzkowski, K. Wojewódzka-Król. PWN, Warszawa 2000, s. 71.
  • Dyr T.: Kształtowanie celu w strategii marketingowej przedsiębiorstw pasażerskiego transportu zbiorowego. Zeszyty Naukowe Politechniki Świętokrzyskiej, nr 30. Kielce 2002.
  • Wyszomirski O.: Szanse i zagrożenia funkcjonowania przedsiębiorstw komunikacji miejskiej w warunkach jednolitego europejskiego rynku transportowego. [w:] Szanse i zagrożenia funkcjonowania przedsiębiorstw transportu, spedycji i łączności w warunkach jednolitego europejskiego rynku transportowego Red. S. Dziadek i A. Lipińska-Słota. AE, Katowice 2001, s. 108-111.
  • Dyr T., Starowicz W.: Europejska polityka transportowa. Zeszyty Naukowo-Techniczne SITK RP-Oddział w Krakowie, nr 58(108), Kraków 2003, s. 393-417.
  • Starowicz W.: Prawo UE w zakresie zbiorowego transportu pasażerskiego. Zeszyty Naukowo-Techniczne SITK RP-Oddział w Krakowie, nr 63(113), Kraków 2004, s. 183-184.
  • Begg D., Fischer S., Dornbusch R.: Mikroekonomia. PWE, Warszawa 2000, s. 88-92.
  • Trojanowska- Łyżwa J.: Kształtowanie cen usług transportowych. Przegląd Komunikacyjny" 1995, nr 10.
  • Dyr T., Maksymiuk M.: Dopłaty do ulgowych przejazdów w autobusowej komunikacji regionalnej. "Autobusy" 2004, nr 3.
  • Dyr T.: Dostosowanie ofert do potrzeb i preferencji podróżnych jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw na rynku regionalnych przewozów pasażerskich. Prace Naukowe Transport nr 1 (17)/2003.
  • Samuelson P. A., Nordhaus W. D.: Ekonomia. PWN. Warszawa 2000. T. 2, s. 250-251.
  • Owsiak S.: Finanse publiczne. Teoria i praktyka. PWN, Warszawa 2000, s. 24-26.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216295

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.