PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 884 | 5--21
Tytuł artykułu

Wielopoziomowe modele stanów-cech w marketingu relacji

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Multilevel State-trait Models in Relationship Service Oriented Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest integracja modeli ukrytych stanów-cech oraz współzależności aktora i partnera w kontekście analiz wielopoziomowych w marketingu relacji. W marketingu relacji, jak również w analizie zachowań konsumenta w marketingu usług istotnym czynnikiem wpływającym na zadowolenie i lojalność klienta jest kontekst instytucjonalny i sytuacyjny procesu usługowego. Kształtuje on charakter i siłę wzajemnych relacji między klientem a dostawcą usługi. Uchwycenie tych zależności jest możliwe dzięki wykorzystaniu modeli hierarchicznych (wielopoziomowych) oraz podejść uwzględniających modelowanie wzajemnych interakcji partnerów i chwilowych stanów emocjonalnych, w jakich znajdują się w procesie interakcji. (abstrakt autora)
EN
The aim of the paper is to combine latent state-trait models (LS-T) and actor-partner interdependence models (APIM) in a multilevel context. In relationship and service marketing alike, situational context and the nature of buyer-seller interaction have a crucial impact on consumer satisfaction and loyalty (regarded as out variables). Additionally, customers and service providers are situated in a large institutional and hierarchical framework, which has an influence on the character and strength of multilevel adjustments.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--21
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Bijmolt T.H.A., Paas L.J., Vermunt J.K. (2004), Country and Consumer Segmentation: Multi-level Latent Class Analysis of Financial Product Ownership, "International Journal of Research in Marketing", nr 21.
  • Couvoisier D.S., Eid M., Nussbeck F.W. (2007), Mixture Distributions Latent Statetrait Analysis: Basic Ideas and Applications, "Psychological Methods", nr 12(1).
  • Fox J.-P. (2005), The Multilevel IRT Using Dichotomous and Politomous Data, "British Journal of Mathematical and Statistical Psychology", nr 58.
  • Gabrielsen G. (2001), A Multilevel Model for Preferences, "Food Quality and Preference", nr 12.
  • Hox J.J. (2010), Multilevel Analysis, Techniques and Applications, Routledge, New York.
  • Kenny D.A., Kashy D.A., Cook W.L. (2006), The Analysis of Dyadic Data, Guilford Press, New York.
  • Macintosh G., Lockshin L.S. (1997), Retail Relationship and Store Loyalty: A Multilevel Perspective, "International Journal of Research in Marketing", nr 7/14(5).
  • Moller K. (2010), Relationships and Networks [w:] Marketing Theory. A Student Text, red. M.J. Baker, M. Saren, Sage.
  • Muthen B., Satorra A. (1995), Complex Sample Data in Structural Equation Modeling [w:] Sociological Methodology, red. P.V. Marsden, Oxford, Blackwell.
  • Olsen J.A., Kenny D.A. (2006), Structural Equation Modeling with Interchangeable Dyads, "Psychological Methods", nr 11(2).
  • Palmatier R.W., Gopalakhrishna S., Houston M.B. (2006), Returns of Business to Business Marketing Investments: Strategies for Leveraging Profits, "Marketing Science", nr 25(5).
  • Peugh J.L. (2010), A Practical Guide to Multilevel Modeling, "Journal of School Psychology", nr 48.
  • Romaniuk H., Skinner C.J., Cooper P.J. (1999), Modeling Consumers' Use of Product, "Journal of Royal Statistical Society", nr 162(3).
  • Rószkiewicz M. (2008), Badanie związków przyczynowych w układzie wielopoziomowym w procesie parametryzacji produktu [w:] Zastosowania badań marketingowych w procesie tworzenia nowych produktów (cena-opakowanie-znak towarowy), red. S. Kaczmarczyk, M. Schultz, Dom Organizatora, Toruń.
  • Sagan A. (2009), Dynamika kontaktu usługowego - metodologiczne aspekty pomiaru i analizy jakości procesu i efektu usługi [w:] Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, red. I. Rudawska, M. Soboń, Difin, Warszawa.
  • Sagan A. (2007), Wielopoziomowe modele strukturalne w analizie postępowania konsumentów - porównanie modeli pomiarowych, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, nr 756, Kraków.
  • Sagan A. (2010), Bayesowska rewolucja w badaniach marketingowych ze zmiennymi ukrytymi - porównanie podejść [w:] Marketing. Rozwój działań, red. D. Dąbrowski, Politechnika Gdańska.
  • Sagan A., Kowalska-Musiał M. (2008), Analiza struktury interakcji w kontakcie spotkaniowym - bayesowskie podejście w modelowaniu strukturalnym [w:] Nowe trendy w marketingu dla menedżerów, red. B. Czerwiński, Politechnika Gdańska, Gdańsk.
  • Sagan A., Rudawska I. (2007), Multilevel Dimensions of Consumer Relationships in the Healthcare Service Market. MLSEM vs MLIRT Approach [w:] Advances in Data Analysis, red. R. Decker, H.J. Lenz, Springer-Verlag, Heidelberg-Berlin.
  • Steyer R., Krambeer S., Hannover W. (2004), Modeling Latent Trait-change [w:] Recent Developments on Structural Equation Models, red. K. Monfort, J. Oud, A. Satorra, Kluwer Academic Press, Dordrecht.
  • Steyer R., Schmitt M.J. (1990), Latent State-trait Models in Attitude Research, "Quality and Quantity", nr 24.
  • Vargo S.F., Lusch R.F., (2008), Service-dominant Logic: Continuing the Evolution, "Journal of the Academy of Marketing Science", nr 36.
  • Wieseke J., Lee N., Broderick A.J., Dawson J.F., Van Dick R. (2008), Multilevel Analyses in Marketing Research: Differentiating Analytical Outcomes, "Journal of Marketing Theory and Practice", nr 16.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216373

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.