PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 9 | 5--21
Tytuł artykułu

Konsumpcja i zachowania konsumpcyjne w badaniach historycznych i ocenie współczesnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Theory of Consumption and Consumer Behavior in History Research and Modern Economics
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Konsumpcja i zachowania konsumpcyjne są bardzo ważną częścią teorii ekonomicznych. Tematem artykułu są teorie konsumpcji, które powstawały i ewoluowały od starożytności, aż po czasy współczesne.
EN
Consumption and consumer behavior are very important part of economic theories. Consumption theories, which were developing from antiquity to XX century, are described in this article. There are modern theories about consumer behavior in this article, too. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--21
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Balug M.: Teoria ekonomii. Ujęcie retrospektywne. PWN, Warszawa 1994, rozdz. 2-4.
  • Becker G.S.: Ekonomiczna teoria zachowań ludzkich. PWN, Warszawa 1990.
  • Bentham J.: Wprowadzenie do zasad moralności i prawodawstwa. PWN, Warszawa 1958.
  • Bywalec C., Rudnicki L.: Podstawy teorii i metodyki badania konsumpcji. Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Kraków 1992, s. 29-31.
  • Cameron R.: Historia gospodarcza świata. KiW, Warszawa 1997, s. 228.
  • Debreu G.: Theory of Value. New York 1959.
  • Dubois B.: Comprendre le Consommateur. Dalloz, Paris 1994.
  • Duesenberry J.S.: Income Saving and Theory of Consumer Behavior. Harvard University Press, Cambridge, Mass. 1952.
  • Duesenberry J.S.: Money and Credit: Impact and Control. Englewood Cliffs 1964.
  • Engel J.F., Blackwell R.D., Miniard P.W.: Consumer Behavior. Dryden Press, Hillsdale 1995.
  • Fliser M.: Le Comortement du Consommateur. Dalloz, Paris 1994.
  • Foxall G.R., Goldsmith R.E.: Psychologia konsumenta dla menedżera marketingu. PWN, Warszawa 1998.
  • Friedman M., Friedman R.D.: Wolny wybór. Panta, Sosnowiec 1994.
  • Friedman M.: A Theory of Consumption Function. Princeton University Press, Princeton 1957.
  • Galbraith J.K.: Ekonomia w perspektywie. Krytyka historyczna. PWE, Warszawa 1992, s. 36-37, 42.
  • Handbook of Consumer Behavior. Red. T.S. Robertson, H.H. Kassarijan. Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey 1991.
  • Hicks J.R., Allen R.G.D.: A Reconsideration on the Theory of Value. "Economica" 1934, t. 1.
  • Hicks J.R.: A Revision of Demand Theory. Clarendon Press, Oxford 1959.
  • Hicks J.R.: Kapitał i wzrost. PWN, Warszawa 1978.
  • Hicks J.R.: Perspektywy ekonomii. Szkice z teorii pieniądza i teorii wzrostu. PWN, Warszawa 1988.
  • Jevons W.S.: The Theory of Political Economy. 5th ed., A.M. Kelley, New York 1965.
  • Kamiński W.: Współczesna teoria dobrobytu. PWE, Warszawa 1980.
  • Samuelson P.A.: Economics. 3th ed., New York 1955.
  • Katony G.: Psychological Analysis of Economic Behavior. McGraw-Hill, New York 1963.
  • Keynes J.M.: Ogólna teoria zatrudnienia, procentu i pieniądza. PWN, Warszawa 1985, s. 27-29.
  • Krasiński Z., Piasny J., Szulce H.: Ekonomika konsumpcji. PWE, Warszawa 1984, s. 45-48.
  • Lange O.: Ekonomia polityczna. T. I. PWN, Warszawa 1978, s. 198-228.
  • Lebret J.L., Perroux F.: Ekonomia wobec ludzkich potrzeb. Księgarnia Polska, Paryż 1961.
  • Malthus T.R.: Prawo ludności. Gebethner i Wolff, Warszawa 1925.
  • Marks K.: Przyczynek do krytyki ekonomii politycznej. KiW, Warszawa 1955.
  • Marshall A.: Principles of Economics. An Introductory Volume. Macmillan and Co., London 1947.
  • Marshall A.: Zasady ekonomiki. Wyd. M. Acta, Warszawa 1925-1928.
  • Milejkowski A.G., Osadcza I.M.: Krytyka współczesnej ekonomii burżuazyjnej. PWE, Warszawa 1981.
  • Mill J.S.: Zasady ekonomii politycznej i niektóre jej zastosowania do filozofii społecznej. PWN Warszawa 1995.
  • Orwen R.: Wybór pism. PWN, Warszawa 1959.
  • Pigou A.C.: Income an Introduction of Economics. Macmillan and Co., London 1949.
  • Pigou A.C.: The Economics of Welfare. Macmillan, London 1920 (1 st edition).
  • Pinson C., Jolibert A.: Zachowanie konsumenta - przegląd aktualnych koncepcji i zagadnień. S. 25.
  • Ricardo D.: Zasady ekonomii politycznej i opodatkowania. PWE, Warszawa 1957.
  • Rynkowe zachowania konsumentów. Red. E. Kieżel. Akademia Ekonomiczna im K. Adamieckiego, Katowice 1999, s. 19-20, 56.
  • Saint-Simon C.H.: Poglądy na własność i prawodawstwo. [w:] Pisma wy- brane. KiW, Warszawa 1968.
  • Say J.B.: Traktat o ekonomii politycznej, czyli prosty wykład, w jaki sposób się tworzą, rozdzielają i spożywają bogactwa. PWN, Warszawa 1960.
  • Simonde J.C.L. de Sismondi.: Nowe zasady ekonomii politycznej, czyli o bogactwie i jego stosunku do ludności. PWN, Warszawa 1955.
  • Slucky E.: Sulla teoria del bilancio del consumatore. "Giornale degli economisti" 1915,.
  • Smith A.: Badania nad naturą i przyczynami bogactwa narodów. PWN, Warszawa 1954.
  • Stankiewicz W.: Historia myśli ekonomicznej. PWE, Warszawa 1998, rozdz. II.
  • Vehlen T.: Teoria klasy próżniaczej. PWN, Warszawa 1971.
  • Zachowania konsumenta. Koncepcje i badania europejskie. Red. M. Lambkun, G. Foxall, F. van Raaij, B. Heibrunn. PWN, Warszawa 2001, s. 11.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216441

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.