Warianty tytułu
Efficiency of Management in Praxiological Theory and Standards
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie podstawowego celu zarządzania, postaci sprawności działań na gruncie prakseologii oraz efektywności zarządzania jakością zgodnie z normami serii ISO 9000:2000. (fragment tekstu)
The article presents fundamental object of management, principles of efficient activity and efficiency of quality management on ground standards series ISO 9000: 2000. (original abstract)
Twórcy
autor
Bibliografia
- Bielski M., Podstawy teorii organizacji i zarządzania, C. H. Beck, Warszawa 2002.
- Chatelier Le H., Filozofia systemu Taylora, Warszawa 1926.
- Drucker P. F., Praktyka zarządzania, Czytelnik, Nowoczesność, Akademia Ekonomiczna w Krakowie 1998.
- Franz H.-W, Sarcina R., Building Leadership in Project and Network Management. A. Facilitator's Tool Set, Springer - Verlag Berlin Heidelberg 2009.
- Griffin R. W, Podstawy zarządzania organizacjami, WN PWN, Warszawa 2007.
- Kaczmarek B., Sikorski C, Podstawy zarządzania. Zachowania organizacyjne, Absolwent, Łódź 1998.
- Kotarbiński T., Traktat o dobrej robocie, Ossolineum, Wrocław - Warszawa - Kraków 1969.
- Krzyżanowski, L. Podstawy nauk o organizacji i zarządzaniu, WN PWN, Warszawa 1992.
- Lafley A. G., The Purpose of a Company Is to Create a Customer, "Harvard Business Review" 2009, vol. 87, no. 11.
- Ligarski M. J., Pomiar skuteczności systemu zarządzania jakością, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 2007, nr 5.
- Polska Norma PN - EN ISO 9000. Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia, PKN, Warszawa, wrzesień 2001 (z późniejszymi modyfikacjami).
- PN-ISO 10014. Systemy zarządzania jakością. Wytyczne do realizacji korzyści finansowych i ekonomicznych: 2007.
- Richard P. J., Devinney T. M., Yip G. S., Johnson G., Measuring Organizational Performance: Towards Methological Best Practice, "Journal of Management" 2009, vol. 35, no. 3.
- Stahan J., Transition to ISO 9000: 2000, "Quality Progress", vol. 35/3, March 2002.
- Shipley D., Destimation: ISO 9001, "Quality Progress", vol. 35/3, March 2002.
- Vavra T. G., ISO 9001: 2000 And Customer Satisfaction, "Quality Progress", vol. 35/5, May 2002.
- Zieleniewski J., Organizacja i zarządzanie, PWN, Warszawa 1976.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216455