PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 9 | 67--82
Tytuł artykułu

Istota i tworzenie konkurencyjności przedsiębiorstw. Wybrane aspekty

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Essence and Building Competitiveness of Firm - the Select Aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł to omówienie kilku wybranych aspektów konkurencji. Autorka rozpoczęła od ogólnej charakterystyki konkurencyjności przedsiębiorstw. Omówiła zagadnienie przewagi konkurencyjnej i jej źródeł, a także zinterpretowała termin pozycja konkurencyjna oraz potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa. Artykuł zakończyła przedstawieniem instrumentów i narzędzi konkurowania.
EN
The purpose of this paper is to present the select aspects of competition. Specially are analized the following concepts: competition and competiveness of firm, competitive advantage and position, the source competiveness and instruments of competition. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
67--82
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Cyrson E.: Kompendium wiedzy o gospodarce. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa-Poznań 2000, s. 35.
  • Faulkner D., Bowman C.: Strategie konkurencji. Gebethner i S-ka, Warszawa 1996, s. 44.
  • Flejterski S.: Istota i mierzenie konkurencyjności międzynarodowej. "Gospodarka Planowa" 1984, nr 9, s. 391.
  • Gierszewska G., Romanowska M.: Analiza strategiczna przedsiębiorstwa. PWE, Warszawa 2003, s. 161-162.
  • Godziszewski B.: Zasobowe uwarunkowania strategii przedsiębiorstwa. Wyd. UMK, Toruń 2001, s. 59.
  • Jakóbik W.: Konkurencyjność gospodarki polskiej. Stan i perspektywy. Materiały na VII Kongres Ekonomistów Polskich. Warszawa 2001, s. 3.
  • Jantoń-Drozdowska E.: Strategia fuzji przedsiębiorstwa a konkurencja. "Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny" 1994, z. 2, s. 18.
  • Kaleta A.: Strategia konkurencji jako warunek konkurencyjności przedsiębiorstw polskich. [w:] Konkurencyjność przedsiębiorstw wobec wyzwań XXI wieku. Wyd. Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, Wrocław 1999, s. 187.
  • Konkurencyjność przedsiębiorstw - nowe podejście. Red. E. Skawińska. PWN, Warszawa-Poznań 2002, s. 21.
  • Lubiński M.: Konkurencyjność gospodarki czy przedsiębiorstwa. "Gospodarka Narodowa" 1995, nr 6, s. 10.
  • Luka konkurencyjna na poziomie przedsiębiorstwa a przystąpienie Polski do Unii Europejskiej. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2002, s. 69.
  • Pierścionek Z.: Strategie rozwoju firmy. PWN, Warszawa 1996, s. 144-145.
  • Pietrzak M.: Systemowe ujęcie przewagi konkurencyjnej - model pentagramu. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 940. Wrocław 2002, s. 103.
  • Stankiewicz M J.: Konkurencyjność przedsiębiorstwa. TNOiK Dom Organizatora, Toruń 2002, s. 18.
  • Strategor.: Zarządzanie firmą. Strategie struktury, decyzje, tożsamość. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1995, s. 385.
  • Wysocki J.: Przewaga konkurencyjna a sukces rynkowy przedsiębiorstwa. [w:] Konkurencyjność - marketing - informacja. Red. S. Jurek-Stępień. SGH, Warszawa 2002, s. 10.
  • Zelek A., Maniak G.: Strategia personalna w rozwoju przedsiębiorstwa - problemy dezintegracji celów i zasobów. [w:] Nowe kierunki w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Integracja i dezintegracja. Red. H. Jagoda, J. Lichtarski. Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu nr 928. Wrocław 2002, s. 392-393.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216503

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.