Czasopismo
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Ekoznakowanie w Polsce - porównanie stanu w latach 2000, 2008
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule przedstawiono wyniki badań prowadzonych w latach 2000 oraz 2008, mających na celu określenie poziomu wiedzy i stopnia rozpoznawalności znaków ekologicznych w naszym kraju. W roku 2004, w wyniku członkostwa w Unii Europejskiej, Polska przystąpiła do unijnego systemu ekoznakowania. Pierwsze badanie zostało więc przeprowadzone przed, drugie zaś po tym wydarzeniu. Głównymi powodem prowadzenia badań było określenie, czy w ciągu ostatnich lat zmienił się poziom wiedzy o ekoznakach. Ze względu na podjęcie działań przez agendy rządowe w celu zwiększenia skuteczności systemów ekoznakowania i pojawianie się nowych etykiet na rynku, wzrost świadomości w tym zakresie jest konieczny. W artykule zaprezentowano porównanie wyników uzyskanych w analizowanych latach w odniesieniu do poszczególnych znaków.(abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
7--14
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Poznań University of Economics, Poland
autor
- Poznań University of Economics, Poland
autor
- Poznań University of Economics, Poland
Bibliografia
- EN ISO 14020:2000 Environmental labels and declarations - General principles.
- EN ISO 14021:1999 Environmental labels and declarations - Selfdeclared environmental claims (Type II environmental labelling).
- EN ISO 14024:1999 Environmental labels and declarations - Type I environmental labelling - Principles and procedures.
- EN ISO 14025:2006 Environmental labels and declarations. Type III environmental declarations - Principles and procedures.
- EN ISO 14062:2004 Environmental management - Integrating environmental aspects into product design and development.
- ISO 14040 (2006), Environmental management. Life cycle assessment. Principles and framework.
- ISO 14044 (2006), Environmental management. Life cycle assessment. Requirements and guidelines.
- Łuczka-Bakuła W., Assessment of product range and pricing of environmental friendly food available in Poznań; Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering, 51 (2); 2006, 112-117.
- Smiechowska M., Smiejkowska I., Attitudes and behavior towards green food in Pomeranian Region population; Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering; Poznań, 51 (2); 2006, pp. 190-198.
- Korelska E. The significance of brands in selling green agricultural products; Journal of Research and Applications in Agricultural Engineering, 53 (3); 2008; 146-148.
- Kaczmarczyk S., Marketing Research - Methods and Techniques, Warsaw 1991.
- Podsiadłowska A., Foltynowicz Z., Credibility of information in view of growing environmental trends, Ecological Problems, 5, 2001, 193-196, ISSN 1427-3381.
- Witczak J, Consumers perception of organic food products, in: Product policy in global trade, Ekonomicka univerzita v Bratislave, Bratysława, 2009. Summ. - Bibliogr., ISBN 978-80-225-2746-0.
- Witczak J., Sojkin B, Consumer of ecological food at large city, in: A. Graczyk, K. Mazurek-Łopacińska (ed.). Development of ecological product's market in Poland, AE Wrocław Press, Wrocław 2010, p. 156-168, ISBN 978-83-7011-958-4.
- Podsiadłowska A., Piotrowska K., Foltynowicz Z., Environmental dry-cleaning, fact or advertising gimmick? Ecological Problems, 5, 2001, 193-196, ISSN 1427-3381.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216635