PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 1 | 9--15
Tytuł artykułu

Zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw a strategie produktowe

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Changes in Business Environment and Their Effect on Product Strategies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Prezentowany artykuł stanowi analizy wybranych zmian w otoczeniu przedsiębiorstw, które wywierają istotny wpływ na strategie produktowe. Główne trendy analizowane w artykule to: pojawianie się na mapie gospodarczej świata nowych, konkurencyjnych pod względem technologicznym krajów, w tym głównie niezwykle dynamiczny rozwój gospodarki Chin; rosnące koszty badań, przekraczające możliwości pojedynczych organizacji, regionów, a nawet całych gospodarek; wzrost znaczenia aliansów strategicznych w procesach kreowania oferty rynkowej przedsiębiorstwa oraz przenikania się nauki z technologią. Autorka wskazuje związki pomiędzy wymienionymi zjawiskami a strategiami produktowymi ze szczególnym uwzględnienie procesów innowacyjnych. (abstrakt oryginalny)
EN
The article presents the analyses of chosen changes in business environment, which significantly affect product strategies. Main trends analyzed in the article are: the appearance of new, technologically competitive countries, including dynamically developing Chinese economy; growing cost of research, beyond the financial capabilities of single organizations, regions, and even whole economies; growing importance of strategic alliances in the process of creating market offer of an enterprise as well as convergence of technology science. The author points to the connections between mentioned phenomena and particular product strategies, with special emphasis put on innovation processes. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
9--15
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Z. Bauman, Płynne życie, Kraków 2007, s. 5-6.
  • A. Bzdyra-Maciorowska, 12 trendów 2012 roku, "Marketing w Praktyce" 2012, luty, s. 62.
  • Car Production (Most Recent) by Country, www.nationmaster.com/graph/ind_car_pro-industry-car-production.
  • H. Chesbrough, Open Innovation: The New Imperative For Creating And Profiting From Technology, 2003.
  • China Beats Germany to Take World Trade Crown, "The Daily Telegraph", 15.10.2007, www.telegraph.co.uk/finance/markets/2818273/China-beats-Germany-to-take-world-trade-crown.html, odczyt: 10.09.2012.
  • China Enters Top Ten in the World, "Beijing Review" 1998, No. 13.
  • China in the International Financial Crisis, IMF, 13.12.2008, ablog.typepad.com/citifc/2008/12/the-share-of-developing-countries-in-world-trade.html, odczyt: 10.09.2012.
  • Chińscy konsumenci chcą towarów wyższej jakości, "Forbes", 17.06.2012.
  • R. Eagar, F. van Oene, C. Boulton, D. Roos, C. Dekeyser, The Future of Innovation Management. The Next 10 Years, www.brightidea.com/pdfs/-/Prism_01-11_Innovation_Management_01.pdf, odczyt: 9.09.2012.
  • J. Filipek, Zawężanie marki. Strategia na kryzys, brandvalue.pl/zawezanie-marki-strategia-na-kryzys, odczyt: 10.09.2012.
  • O. Gassman, Opening up the Innovation Process. Towards an Agenda, "R&D Management" 2006, No. 3.
  • B. Gomes-Casseres, Alliance Strategies of Small Firms, "Small Business Economics" 1997, No. 9.
  • C.A. Holz, China's Economic Growth 1978-2025. What We Know Today in China's Economic Growth Tomorrow, ihome.ust.hk/~so-cholz/Growth/Holz-China-Growth-2Nov05-web.pdf, odczyt: 9.09.2012.
  • A. Kłopotek, Polityka proinnowacyjna jako warunek wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw, "Materiały i Prace Instytutu Funkcjonowania Gospodarki Narodowej SGH" 2002, t. LXXXIII, s. 30.
  • M. Krukowska, Wejście zielonego smoka, "Forbes", 20.07.2011.
  • B. Mierzejewska, Open innowation - nowe podejście w procesach innowacji, "e-Mentor" 2008, nr 2 (24).
  • P. Niedzielski, K. Rychlik, Innowacje i kreatywność, Wyd. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2006, s. 93.
  • C.K. Prahalad, V. Ramaswamy, Przyszłość konkurencji. Współtworzenie wyjątkowej wartości wraz z klientami, PWE, Warszawa 2005, s. 123.
  • K. Ptak, Jakie będą innowacje za 10 lat, www.pi.gov.pl, odczyt: 18.09.2012.
  • W.C. Taylor, P. Labarre, Czas reformatorów. Dlaczego w biznesie zwyciężają najbardziej oryginalne umysły? MT Biznes, Warszawa 2007.
  • en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_GDP, odczyt: 10.09.2012.
  • www.mapsofworld.com/minerals/world-cement-production.html, odczyt: 9.09.2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216701

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.