PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 246 Polityka ekonomiczna | 403--412
Tytuł artykułu

Efektywność publicznych uczelni technicznych w Polsce w latach 2007-2009

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Efficiency of Public Technical Universities in Poland in 2007-2009
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przeciętne współczynniki efektywności modelu naukowego obliczone dla podejścia CCR wahały się od 95,3 do 97,5%, a dla podejścia BCC mieściły się one w granicach 98,5-99,4%. Efektywność modelu dydaktycznego jest niższa niż modelu naukowego. Współczynniki efektywności technicznej obliczone dla modelu dydaktycznego w podejściu CCR wahały się od 68,3 do 77,3%, natomiast w podejściu BCC wynosiły one od 82,2 do 84,4%. Współczynniki efektywności obliczone dla modelu naukowo-dydaktycznego obliczone dla podejścia CCR wynosiły od 98,6 do 99,3%, a dla podejścia BCC 99,2-99,7%. Czołowe miejsca w klasyfikacji efektywności technicznej w modelu naukowym, modelu dydaktycznym oraz naukowo-dydaktycznym w latach 2007-2009 zajmowały: Politechnika Warszawska, Politechnika Wrocławska, Akademia Techniczno-Humanistyczna w Bielsku Białej. (abstrakt oryginalny)
EN
The average efficiency of scientific model coefficients calculated for the CCR approach ranged from 95.3% to 97.5% and for BCC fit within the limits of 98.5-99.4%. The effectiveness of the didactic model is lower than the scientific model. Technical efficiency coefficients calculated for the model of teaching in the CCR approach ranged from 68.3% to 77.3%, while in the BCC approach they were from 82.2% to 84.4%. Effectiveness ratios calculated for the model of scientific and didactic approach calculated for CCR ranged from 98.6% to 99.3% and for BCC approach from 99.2% to 99.7%. Leading positions in the classification of technical efficiency in the scientific model, educational model and scientific-educational model in the years 2007-2009 were occupied by: Warsaw University of Technology, Wrocław University of Technology, University of Technology and Humanities in Bielsko Biala. (original abstract)
Rocznik
Strony
403--412
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Charnes A., Cooper W., Lewin A., Seiford L., Data Envelopment Analysis. Theory, Methodology and Applications, Kluwer Academic Publishers, Boston 1994.
  • Coelli T., Prasada Rao D.S., Battese G.E., An Introduction to Efficiency and Productivity Analysis, Kluwer Academic Publischers, Boston 1998.
  • Cooper W.W., Seiford L.M., Tone K., Data Envelopment Analysis (2nd ed.), Springer, 2006.
  • Guzik B., Podstawowe modele DEA w badaniu efektywności gospodarczej i społecznej, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Poznań 2009.
  • Mongiało Zb. i in., Z badań nad efektywnością szkolnictwa wyższego - efektywność kształcenia w publicznych uczelniach technicznych w latach 2001-2005, Folia Pomer. Univ. Technol. Stetin. 2010, Oeconomica (282) (60).
  • Nazarko J. i in., Metoda DEA w badaniu efektywności instytucji sektora publicznego na przykładzie szkół wyższych, "Badania Operacyjne i Decyzje" 2008, nr 4.
  • Szuwarzyński A.. Metoda DEA pomiaru efektywności działalności szkół wyższych, "Nauka Szkol. Wyż." 2006, nr 2(28).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216709

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.