PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2011 | nr 9 | 35--39
Tytuł artykułu

Psychologia zarządzania w efektywnym wdrażaniu systemów jakości

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule podkreślono psychologiczny wymiar pracy, stanowiący równie ważną jej funkcję jak wskazywana przez ekonomistów funkcja ekonomiczna (określająca pracę jako źródło dochodów). Szczególną uwagę zwrócono na osiągnięcia psychologii organizacji i zarządzania - dziedziny, która bada zachowania ludzi w pracy ukazując naturę pracy w nowoczesnym społeczeństwie. Istotnym jest wobec tego, by kadra kierownicza organizacji, a zwłaszcza jednostek podejmujących trud wdrożenia w życie zasad zarządzania przez jakość, poznała dorobek naukowy i praktyczne zastosowania tej dziedziny oraz zrozumiała zadania i wyzwania tego obszaru. (abstrakt oryginalny)
EN
The article underlines psychological aspect of work, which is just as important as an economic aspect indicated by the economists (work as a source of income). Particular attention is paid to the achievements of management and organizational psychology - a field of study of human behavior at work, showing the nature of work in a modem society. Therefore, it is vital for the management personnel of an organization to learn main theories, models and study techniques as well as to understand tasks and challenges of this field of study. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
35--39
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Adair J., Być liderem, Wyd. Petit, Warszawa 1998
  • Argyris C, Understanding Organizational Behavior, Dorsey, Home wood 1960
  • Amstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2007
  • Bańka A., Psychologia pracy /w]: J. Strelau (red.), Psychologia, GWP, Gdańsk 2000
  • Chmiel N. (red.), Psychologia pracy i organizacji, Wyd. 2., Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007
  • Covey S.R., 7 nawyków skutecznego działania, Wydawnictwo Medium, Warszawa 1996
  • Klonowicz T., Stres bezrobocia, Wyd. Instytut Psychologii Wyższej Szkoły Psychologii Społecznej, Warszawa 2001
  • Kożusznik B., Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa 2002
  • Makin P., Cooper C, Cox. Ch.t Organizacje a kontrakt psychologiczny, PWE, Warszawa 2000
  • Paszkowska-Rogacz A., Psychologiczne podstawy wybory zawodu. Przegląd koncepcji teoretycznych, KOWEZiU, Warszawa 2003
  • Paszkowska-Rogacz A., Psychologia dla studentów zarządzania, materiały dydaktyczne, Uniwersytet Łódzki, Łódź 2008
  • Robinson S.L., Rousseau D.M., Violating the Psychological Contract: No the Exeption byt the Norm, Journal of Organizational Behavior, 1994, no 15, s. 245-259.
  • Robbins S.P., DeCenzo D.A., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa 2002
  • Schein E., Organizational Psychology, Prentice-Hall, Engle-wood Cliffs 1980
  • Schein E., Organizational Culture and Leadership, 1st edition San Francisco 1992; 3rd Edition, Jossey-Bass, Hardcover 2004
  • Schultz D.P., Schultz S.E., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008
  • Terelak J.E, Psychologia menedżera, Wyd. Difin, Warszawa 1999
  • Terelak J. E, Psychologia organizacji i zarządzania, Wyd. Difin, Warszawa 2005
  • PN-EN ISO 9001:2009 (ISO 9001:2008)
  • www.pnj.pl
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216831

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.