PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | nr 19 | 189--201
Tytuł artykułu

Systemy informatyczne wykorzystywane w programach lojalnościowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Information systems used in loyalty programs
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przedstawienie problematyki zastosowania systemów informatycznych w programach lojalnościowych. W artykule zostanie przedstawiona istota przedsięwzięcia, jakim jest program lojalnościowy, typologia programów według kryterium poziomu zaawansowania procesów nagradzania, analizy zachowań klientów i komunikacji, czyli obszarów ściśle zależnych od zastosowania zaawansowanych technologii informatycznych. Istotny nacisk zostanie położony na wskazanie problemów, z którymi spotykają się operatorzy działających programów, a także analizę tych problemów, które ściśle wiążą się z wykorzystywanymi rozwiązaniami informatycznymi, a których rozwiązaniem może być modyfikacja lub wymiana systemu informatycznego. Końcowa część artykułu zostanie poświęcona na analizę rozwiązań informatycznych wykorzystywanych w programach lojalnościowych oraz ich wpływu na efektywność takich pro-gramów celem zdefiniowania modelu architektury systemów informatycznych programu lojalnościowego, który zapewni możliwość elastycznego rozwoju programu i w efekcie jego sukces. (abstrakt oryginalny)
EN
This article aims to address the issues of information systems application in loyalty programs. The paper will present the essence of the project, which is the loyalty program, a typology of programs according to their level of reward processes sophistication, customer behavior analysis and communication, areas closely dependent on the application of advanced information technologies. Important focus will be placed to identify the problems faced by operators of running programs, and analyzing these problems, which are closely connected with solutions used, and whose solution may be modification or replacement of information system. The final part of the article will be devoted to the analysis of solutions used in loyalty programs and their impact on the effectiveness of such programs in order to define information systems architecture model of a loyalty program, which will provide the flexibility to program development and ultimately its success. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
189--201
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Alexander J., Hill N., Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.
  • Berman B., Developing an Effective Customer Loyalty Program, California Management Review, Vol. 49, 2006.
  • Clark K., Loyalty That Travels Well, Chain Store Age, 79/5, May 2003.
  • Cunningham R. M., Brand loyalty. What, where, how much?, Harvard Business Review 34(1) 1956, s. 116-128.
  • Nunes J.C., Dreze X., Your Loyalty Program is Betraying You, Harvard Business Review, 84/4, April 2006.
  • Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa 1997.
  • Rydel M., Komunikacja marketingowa, ODDK, Gdańsk 2001.
  • Siebel CRM Team, Ensuring Customer Loyalty: Designing Next-Generation Loyalty Programs, 2005.
  • Wright C., Sparks L., Loyalty Saturation in Retailing: Exploring the End of Retail Loyalty Cards?, International Journal of Retail & Distribution Management, 27/10,1999.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216877

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.