Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Sformułowanie celów organizacji i uświadomienie sobie rzeczywistych kierunków działania nie jest zadaniem łatwym, gdyż stanowi to zbiór wzajemnie powiązanych dążeń i zamierzonych efektów o różnym stopniu konkretności. Stąd m.in. należy rozróżnić cele strategiczne, które są długofalowe i szczególnie ważne dla rozwoju organizacji, a także cele niższego rzędu nazywane taktycznymi i operacyjnymi, które jako bardziej konkretne powinno się wyznaczać w stosunku do zmieniających się warunków otoczenia. W przypadku zarządzania kryzysowego trzeba zwrócić uwagę na zarządzanie strategiczne, gdzie w przypadku zdarzenia wielkoskalowego powinno dochodzić do współdziałania wszystkich podmiotów funkcjonujących w państwie. Na tym etapie konieczne jest także wykonanie wstępnej analizy przewidywanych warunków działania oraz uświadomienie wszystkim członkom zespołu jasno określonego celu w taki sposób, aby utożsamiały swoje działania z przyjętym celem strategicznym. Oznacza to, że cele indywidualne (taktyczne i operacyjne) powinny być realizowane w aspekcie przyjętego celu głównego (strategicznego). Rozwiązanie to pozwala, przy założeniu stosownych kwalifikacji oraz świadomości członków zespołu i poprawnej komunikacji, na znaczne ograniczenie kosztów działania i sprzyja decentralizacji decyzji wykonawczych.(fragment tekstu)
Rocznik
Strony
359--371
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Kosowski B.: Transfer ryzyka powodziowego w systemie zarządzania bezpieczeństwem. [w:] Materiały z sympozjum Hydrotechnika VII 2005. Katowice 2005, s. 75.
- Kosowski B.: Wybrane elementy zarządzania kryzysowego. [w:] A. Wojtczak: Wybrane zagadnienia edukacji obronnej. Skrypt dla studentów kierunku pedagogika. Mysłowice 2004, s. 125.
- Kosowski B.: Miejsce i rola obywateli w organizacji zarządzania podmiotami funkcjonującymi w administracji publicznej. [w:] M. Lisiecki: Bezpieczeństwo obywateli w świetle reformy administracji rządowej i samorządowej. Warszawa 2001, s. 18.
- Wytyczne Wojewody Śląskiego do opracowania planu reagowania kryzysowego. Katowice 2004.
- Kosowski B.: Zarządzanie kryzysowe w administracji publicznej w Polsce. [w:] Riesenie krizovych situacii v specifickom prostredi. Materiały konferencyjne. Zilina 2004, s. 282.
- Kosowski B.: Doskonalenie technicznych i organizacyjnych systemów przekazu informacji w zarządzaniu. [w:] Materiały konferencyjne Krajowej Konferencji Radiokomunikacji, Radiofonii i Telewizji. Kraków 2005, s. 257.
- Kotarbiński T.: Traktat o dobrej robocie. Wrocław- Warszawa 1965, s. 209.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216881