PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 2 | 49--61
Tytuł artykułu

Przynależność do wielostronnego sojuszu lotniczego jako czynnik poprawy konkurencyjności przewoźników sieciowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Membership in a Multilateral Airline Alliance as a Factor of Competitiveness Increase of Network Carriers
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł przedstawia analizę przynależności linii lotniczych do wielostronnego sojuszu lotniczego w świetle czynników konkurencyjności przewoźników sieciowych. Omówiono tu czynniki kształtujące alianse oraz przedstawiono znaczenie uczestnictwa w konstelacji na decyzje menedżerskie w obszarach siatki połączeń oraz dalszych porozumień zawieranych zarówno z przewoźnikami sojuszniczymi, jak i operatorami spoza aliansu. Zaprezentowano konkurencyjność modelu sieciowego na tle niskokosztowego, rywalizację towarzystw sieciowych z operatorami partnerskimi, jak i z liniami należącymi do aliansów konkurencyjnych oraz rywalizację z przewoźnikami tradycyjnymi niesieciowymi posiadającymi bazy w krajach Zatoki Perskiej.(abstrakt oryginalny)
EN
The article presents membership in a multilateral airline alliance in the light of competitiveness factors of the network carriers. It describes reasons for which airlines enter such constellations and what implications such a membership has on decisions in terms of network management and further agreements signed with both alliance and third-party carriers. Competitiveness of the business model based on alliance relationships is assessed against service offers from low-cost airlines, network airlines from the same alliance as well as from a competing arrangement, and adequateness of the network model in competition with traditional non-network Gulf carriers. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
49--61
Opis fizyczny
Twórcy
  • Comarch SA.
Bibliografia
  • [1] Belobaba P., Odoni A., Bernhart C., The Global Airline Industry, Wiley, Chichester 2009.
  • [2] Dunning-Mitchell L., Cox Top M., Airline Groups by Revenue, "Airline Business" 2011, No. 08.
  • [3] The Impact of International Air Service Liberalisation on the United Arab Emirates, InterVISTAS-EU Consulting Inc., lipiec 2009.
  • [4] Doganis R., The Airline Business in the Twenty-first century, Routlege, London and New York 2005.
  • [5] Rosenau J.N., Governance, order and change in world politics, [w:] Rosenau J.N., Czempiel E.O., Governance without government: order and change in world politics, Cambridge University Press, Cambridge 1992.
  • [6] Cento A., The Airline Industry Challenges in the 21st Century, Physica-Verlag, Heidelberg 2009.
  • [7] Kalligiannis K., Iatrou K., Mason K., How do airlines perceive that strategic alliances affect their individual branding?, "Journal of Air Transportation" 2006, Vol. 22.
  • [8] Lazzarini S.G., The Transition from Alliance Networks to Multilateral Alliances in the Global Airline Industry, "Brazilian Administration Review" 2008, Vol. 5, No. 1, art. 2.
  • [9] Marciszewska E., Globalizacja usług sektora transportu lotniczego, Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2001.
  • [10] Vinod B., Alliance Revenue Management, "Journal of Revenue and Pricing Management" 2005, Vol. 4, No. 1.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216991

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.