PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 7-8 | 9--14
Tytuł artykułu

Kształtowanie postaw proinnowacyjnych i projakościowych

Autorzy
Warianty tytułu
Shaping Pro-Quality and PRO-Innovation Attitudes
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Wysoki poziom jakości produktów uwarunkowany jest w obecnej dobie zaawansowanymi działaniami innowacyjnymi. Jednocześnie orientacja proinnowacyjna wynika z silnie projakościowej orientacji przedsiębiorstwa. Aktywność w tych dwóch obszarach jest bardzo ważna dla powodzenia przedsiębiorstwa na rynku. Dla jego osiągnięcia zasadnicze znaczenie ma rozwinięcie wśród personelu właściwych postaw - projakościowych i proinnowacyjnych. O uwarunkowaniach kształtowania tych postaw mowa jest w powyższym tekście. (abstrakt oryginalny)
EN
The high level of products quality is connected now with advanced pro-innovation actions. At the same time pro-innovation orientation results from strongly pro-quality actions of enterprise. Therefore activity in these two fields has a key importance for the success of companies at the market. Fundamental significance has the development among the staff members the right, pro-quality and pro-innovation, attitude. This paper is about the conditions of shaping such an attitudes. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
9--14
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Poznańska
Bibliografia
  • Baruk J., Co utrudnia rozwijanie działalności innowacyjnej w przedsiębiorstwach Unii Europejskiej. Problemy Jakości, 2005, nr 11.
  • Borys T., Jakość i system terminów pochodnych. Normalizacja, 1985, nr 8-9.
  • Kolman R., Ilościowe określanie jakości. PWE, Warszawa 1973.
  • Czarny T., Lubisz M., Jakość w systemach produkcyjnych. Problemy Jakości, 1980, nr 4.
  • Encyklopedia Powszechna. PWN, Warszawa 1974.
  • Kłos Z., Gasiński L., O jakości maszyn i urządzeń. ZN PP, seria: Maszyny Robocze i Pojazdy, 1988, nr 30.
  • Kłos Z., Elementy inżynierii jakości i ekologii maszyn. Wyd. PP, Poznań 1998.
  • Baruk J., Innowacyjność polskich przedsiębiorstw i jej utrudnienia. Problemy Jakości, 2003, nr 7.
  • Oslo Manual. Guidelines for collecting and interpreting innovation data. [3rd edition].OECD Publishing, Paris 2005.
  • Grudzewski W. M., Hejduk I.K., Przedsiębiorstwo przyszłości. DIFIN, Warszawa 2000.
  • Baruk A., Rola pracowników jako nośnika kapitału innowacyjnego w kreowaniu innowacyjności we współczesnym przedsiębiorstwie. Problemy Jakości, 2005, nr 12.
  • Izydorczyk A., Kwiecień B., Popytowe podejście do tworzenia innowacji. Wyd. PARP, Warszawa 2010.
  • Zandberg ]., Jak to dawniej w Polsce z jakością bywało. Qualityland, 1995, nr 2.
  • Prokesch S.E., Mastering Chaos at the High-Tech Frontier: An Interview with Silicon Graphic's Ed McCraken. Harvard Business Review, 1993, XI-XII.
  • Quo vadis, Optimusie? Wywiad z Jerzym Stępniem, wiceprezesem zarządu OPTIMUS SA i dyrektorem oddziału w Warszawie. Przegląd Organizacji, 1995, nr 8.
  • Reese J., America's most Admired Corporations. Fortune, 1993, II.
  • White P.R., De SmetB., Owens J.W., Hindle P., Environmental management in an International Consumer Goods Company. Resources, Conservation and Recycling, 1995, 14.
  • Koulopulos T, How to kill an idea in 10 easy steps. The Journal for Quality and Participation. 2010, nr 1, p. 8-11.
  • Zawiśliński M., Nowość, czyli normalność. Puls Biznesu, 29.11.2006.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217181

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.