PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Profesjonalizacja kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych | 73--82
Tytuł artykułu

Samokształcenie nauczycieli akademickich jako niezbędny element profesjonalizacji procesu dydaktycznego w zakresie nauk ekonomicznych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Immanentnym elementem obecnej rzeczywistości, kształtowanej przez wysoki poziom rozwoju społeczno-gospodarczego, jest z pewnością żywiołowość zachodzących przemian. Tym samym koniecznością staje się wprowadzanie takich rozwiązań, także w procesie kształcenia akademickiego, które pozwolą na szybkie reagowanie na nowe wyzwania. Wydaje się, że korekta programów nauczania jest niewystarczająca ze względu na dynamiczność zmian. Jednym z procesów pozwalających na dostosowanie się do wymagań chwili jest proces samokształcenia, który umożliwia realizowanie idei kształcenia przez całe życie. W odniesieniu do nauczycieli akademickich w ogóle, a także dydaktyków nauk ekonomicznych praca we własnym zakresie jest koniecznym warunkiem zapewniającym wysoki poziom procesu dydaktycznego. Obecnie głównym problemem jest brak świadomości wśród kadry akademickiej konieczności samokształcenia, doskonalenia warsztatu dydaktycznego czy wprowadzania innowacji w procesie kształcenia. Opracowanie jest próbą wykazania roli, jaką spełnia proces autoedukacji w profesjonalizacji działań podejmowanych przez pedagogów akademickich. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Białymstoku
Bibliografia
  • Kiszczak M.T.: Samokształcenie a rozwój zawodów nauczycieli. Warszawa 1990, s. 54.
  • Prokopiuk W.: Samokształcenia nauczycieli w kontekście humanistycznego paradygmatu rozwoju człowieka. Białystok 1998, s. 31-34.
  • Wenta K.: Samouctwo informacyjne młodych nauczycieli akademickich. Toruń 2002, s. 7.
  • Janczur A.: O zasadach samokształcenia. [w:] Samokształcenie jako istotny czynnik aktywności współczesnego człowieka. Red. J. Semkow. Wrocław 1998, s. 158-167.
  • Prokopiuk W.: Wieloaspektowość samokształcenia nauczycieli. W poszukiwaniu jego nowego sensu. Białystok 1992, s. 88-89.
  • Szymański M.J.: Nauczyciel akademicki wobec edukacyjnych wyzwań współczesności. [w:] Nauczyciele akademiccy w procesie kształcenia pedagogów. Red. K. Duraj-Nowakowa. Kraków-Łowicz 1999, s. 68.
  • Łobocki M.: Trzy wymiary nauczyciela akademickiego w kształceniu pedagogicznym. [w:] Nauczyciele akademiccy w procesie kształcenia pedagogów. Red. K. Duraj-Nowakowa. Kraków-Łowicz 1999, s. 35-46.
  • Koć-Seniuch G.: Profesjonalizacja w kształceniu nauczycieli. [w: ] Problemy współczesnej pedeutologii. Red. D. Ekiert-Oldroyd. Katowice 2003, s. 93.
  • Wierszłowskij S.G.: Kształcenie ustawiczne nauczyciela jako obszar badań pedeutologicznych. [w:] Myśl pedeutologiczna i działanie nauczyciela. Red. A.A. Kotusiewicz, G. Koć-Seniuch, J. Niemiec. Warszawa-Białystok 1997, s. 155.
  • Rittel S.J.: Dyskurs akademicki. Ujęcie systemowe. Rzeszów 1996, s. 26-30.
  • Prokopiuk W.: Szkic o humanistycznym wymiarze samokształcenia nauczycieli. [w:] Myśl pedeutologiczna i działanie nauczyciela. Red. A.A. Kotusiewicz, G. Koć-Seniuch, J. Niemiec. Warszawa-Białystok 1997, s. 169.
  • Maciejewski J.: Samokształcenie w procesie nauczania. Warszawa 1998. s. 113-114.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217231

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.