PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 7 | 58--69
Tytuł artykułu

Rozwój pracowników w przedsiębiorstwach

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Development of Employees in Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ma charakter badawczy. Jego celem było zidentyfikowanie działań z zakresu rozwoju pracowników stosowanych w przedsiębiorstwach w Polsce. W oparciu o wyniki wtórnych badań ankietowych omówiono w nim wybrane działania rozwojowe, których wdrożenie lub planowanie wdrożenia deklarowały przedsiębiorstwa, zwracając uwagę na znaczenie wielkości organizacji oraz stanowiska pracy w odniesieniu do stosowania określonych działań rozwojowych. Dokonano ponadto ich porównania z wyzwaniami stojącymi przed przedsiębiorstwami w zakresie działalności personalnej, co pozwoliło na wskazanie dość licznych nieprawidłowości związanych z działaniami mającymi na celu rozwój pracowników, które są wobec nich stosowane w przedsiębiorstwach w Polsce. Jedną ze zidentyfikowanych dysfunkcji jest niewłaściwa struktura działań rozwojowych, zwłaszcza stosowanych wobec pracowników zajmujących określone stanowiska pracy, jak również brak marketingowego podejścia, co świadczy o nieuwzględnianiu wyzwań stojących przed pracodawcami. Znajomość tych rozbieżności ma daleko idące implikacje praktyczne, gdyż stanowi warunek reorientacji działalności personalnej, w tym dotyczącej rozwoju pracowników, zgodnie z tendencjami światowymi, wśród których wyraźnie eksponuje się konieczność implementacji rozwiązań marketingowych.^^ (abstrakt oryginalny)
EN
In the article the problem of employees' development in enterprises in Poland was presented. The chosen development activities implemented or planned to implement were described. The special attention was paid to the role of size of organization and employee's position in relation to using the given activities. These activities were compared with challenges standing in front of enterprises in the scope of personnel activities. It showed many faults related to development activities addressed to employees in firms in Poland. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
58--69
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie
Bibliografia
  • Barometr HR 2008-2010 - wyniki badania, http://wiadomosci.nf.pl/News/10636/Barometr-HR-2008-2010-wyniki-badania/hr-badanie-hr-Barometr-HR-wyniki-badania/(27.02.2011).
  • Baruk A., Marketing personalny jako instrument kreowania wizerunku firmy, Difin, Warszawa 2006.
  • Baruk A., The role of an employer's image in activities of contemporary enterprises, [w:] Ryzyko. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie, praca zbiorowa. pod red. J. Bizon-Góreckiej, Wydawnictwo TNOiK, Bydgoszcz 2010.
  • Baruk A., Wizerunek pracodawcy i jego znaczenie dla potencjalnych pracowników, "Zeszyty Naukowe Politechniki Rzeszowskiej" 2010, nr 2.
  • Enterprise Learning and Talent Management 2011, http://www.bersin.com/Research/ Content.aspx?id=126&fid=12573 (26.02.2011).
  • Łychmus P., Coaching oparty na wiedzy w treningach kierowniczych, C. H. Beck, Warszawa 2010.
  • Ogólnopolskie badanie studentów i absolwentów. Raport Deloitte, http://www.deloitte.com/ assets/DcomPoland/Local%20Assets/Documents/Raporty,%20badania,%20rankingi/pl__Raport_ KarieraWfinansach_2011.pdf (26.02.2011).
  • Quo vadis HR? Kierunki zmian HR w Polsce, http://www.linguajob.pl/artykuly/?id=83 (28.02.2011).
  • Trendy HRM w Polsce w 2007 r., Raport Deloitte, http://www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/ uslugi/konsulting/kapitalludzki/7d068211351fb110VgnVCM100000ba42f00aRCRD.htm (22.12.2010).
  • Trendy HRM w Polsce w 2009 r., Raport Deloitte, http://www.deloitte.com/view/pl_PL/pl/uslugi/ konsulting/kapitalludzki/7d068211351fb110VgnVCM100000ba42f00aRCRD.htm (22.12.2010).
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217343

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.