PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 11 | z. 2 | 7--12
Tytuł artykułu

Wykorzystanie marketingu w zarządzaniu gminą

Warianty tytułu
Use of Marketing in Community Management
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedstawiono problematykę wykorzystania marketingu terytorialnego w zarządzaniu lokalną jednostką samorządową jaką jest gmina. Założenia teoretyczne i analizę empiryczną przeprowadzono na podstawie badań gmin województwa lubelskiego. Z badań wynika, że działalność marketingowa w gminach nie jest jeszcze doceniana jako narzędzie zarządzania, marketing znajduje się w początkowym stadium rozwoju i ma w większości charakter marketingu wewnętrznego. (abstrakt oryginalny)
EN
The article refers to the problem of use of territorial marketing in community management. It contains both theoretical background and empirical analysis implemented by the community survey in communities of Lubelskie province. Investigation proved that marketing is not yet adequately appreciated as a managerial tool; marketing activities are mostly on the initial stage of development; and most of marketing strategies are oriented on local (internal) segments, mainly dwellers and local firms. (original abstract)
Rocznik
Tom
11
Numer
Strony
7--12
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Adamowicz M. 2003: Skala lokalna w terytorialnym podziale kraju. [w:] Strategie rozwoju lokalnego, t.1. Aspekty instytucjonalne. Wyd. SGGW, Warszawa, s. 17.
  • Adamowicz M. 2006: Nowe tendencje w zarządzaniu rozwojem lokalnym. [w:] Rola samorządu w zarządzaniu rozwojem lokalnym i regionalnym, Adamowicz M. (red.). PWSZ w Białej Podlaskiej, s. 20.
  • Adamowicz M. 2008: Rozwój marketingu gmin - formowanie się czy ekspansja marketingu terytorialnego w Polsce. [w:] Ekspansja czy regres marketingu. PWE, Warszawa, s. 377-386.
  • Bailey S.J. 1995: Public Sector Economics Theory, Policy and Practice, Macmillan Press Ltd., London, s. 127-132.
  • Florek M. 2007: Podstawy marketingu terytorialnego. Wyd. Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, s. 12.
  • Girard V. 2007: Marketing terytorialny (za Szromnik A.). Referat na konferencji naukowej w Uniwersytecie Łódzkim w 1997 r. Volters, Kraków s. 17.
  • Griffin R.W. 1996: Podstawy zarządzania organizacjami. PWN, Warszawa, s. 27.
  • Griffin R.W. 2002: Podstawy zarządzania organizacjami. Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, s. 38.
  • Kotler P. 1994: Marketing, Analiza, Planowanie, Wdrażanie, Kontrola. Gebethner i S-ka, Warszawa, s.12.
  • Zalewski A. 2005: Reformy sektora publicznego w duchu nowego zarządzania publicznego. [w:] Nowe zarządzanie publiczne w polskim samorządzie terytorialnym, Zalewski A. (red.). Wyd. SGH, Warszawa, s. 68.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217379

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.