Czasopismo
2005
|
Profesjonalizacja kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych
|
129--142
Tytuł artykułu
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Nauczanie za pośrednictwem technologii informacyjnych powinno więc podążać w kierunku zróżnicowania treści zarówno pod względem merytorycznym, jak i formy technicznego przekazu. Głównym celem opracowania jest zatem zaprezentowanie możliwości wybranych narzędzi e-learningowych oraz sposobów komunikacji w wirtualnej edukacji, mając na względzie ich rolę w personalizacji kształcenia. Autorzy opracowania scharakteryzowali możliwości wybranych narzędzi i oprogramowania Open Source dla potrzeb e-learningu z uwzględnieniem podziału na trzy grupy tematyczne: systemy tworzenia portali internetowych, systemy zarządzania nauczaniem lub treścią nauczania, narzędzia umożliwiające komunikację w e-learningu. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
129--142
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
- Tadeusiewicz R.: E-learning szansą wzbogacenia oferty edukacyjnej uczelni. Biuletyn Informacyjny Pracowników AGH nr 138, luty 2005, s. 4.
- Gruszka A.: Po wiedzę w sieć. "CHIP" 2002, nr 7.
- Hyla M.: E-learning - od pomysłu do rozwiązania. Kraków 2003; Cechy komunikacji cyfrowej [online], http://www.senat.gov.p1/K4/DOK/DR/600/610/610-12.htm.
- Bielewicz A.: Trendy w nauczaniu. "Computerworld" 2005, nr 11/662, s. 30.
- Kukla E.: Zarys metodyki konstruowania strategii nauczania w multimedialnych inteligentnych systemach edukacyjnych (MITS). [w:] Multimedialne i sieciowe systemy informacyjne. Wrocław 2002.
- Sroka H., Słaboń M., Abramek E.: Możliwości systemów LMS w zakresie indywidualizacji procesu kształcenia. [w:] Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym. Red. M. Dąbrowski, M. Zając. Warszawa 2005, s. 280.
- Tadeusiewicz R.: Dwa cele i dwa modele e-learningu: model minimalnych kosztów masowego kształcenia oraz model maksymalnej jakości kształcenia elitarnego. Streszczenie materiałów z konferencji E-Learning w Społeczeństwie Wiedzy, która odbyła się 14.03.2005 r. w AGH w Krakowie;.
- Neczaj R.: Różnorodność stylów nauczania i uczenia się. [w:] Projektowanie wirtualnych zajęć i treści online. Materiały z seminarium CREN SGH, 23.03.2005 r.
- Jacuk W., Marciszewska A.: Wykorzystanie systemów zarządzania treścią (CMS) i środowiska LAMP w edukacji [online]. "GAZETA IT" 2005, nr 1 (31), http://www.gazeta-il.pl/edukacja/git30/jacuk.html.
- http://www.cms.rk.edu.pl/vis_2.html.
- http://www.mambopl.com/content/view/12/43/.
- Dąbrowski M.: Wybór rozwiązań technologicznych w e-edukacji. "E-mentor" nr 5(7), s. 43.
- http://pancake.sggw.waw.pl/moodle/mod/resource/view.php?id=2337.
- http://www.moodle.oen.agh.edu.pl.
- www.claroline.net.
- Gołuchowski J., Pankowska M., Smolarek M., Ziemba E.: E-learning w szkoleniach pracowników i nauczaniu w szkołach wyższych. Rezultaty międzynarodowych projektów badawczych. [w:] SWO '2004. Katowice 2004, s. 519.
- http://e-campus.uni.lodz.pl/claroline/.
- Skwarek T.: E-learning - model nauczania nowej ery, www.oracle.com.
- www.phpbb.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217383