PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Profesjonalizacja kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych | 185--191
Tytuł artykułu

Rola oceny pracowniczej w procesie profesjonalizacji kompetencji dydaktycznych nauczyciela akademickiego

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przełom społeczno-gospodarczy w 1989 r. ustanowił sprawy związane z edukacją jako priorytet zarówno dla władzy, jak i obywateli Polski. Badania dotyczące profesjonalizacji kompetencji dydaktycznych są po przełomie 1989 r. jednym z ważniejszych tematów badawczych w placówkach naukowych. Jest to spowodowane tym, że polskie szkoły wyższe stanęły przed wyzwaniem szczególnym, coraz częściej usługa edukacyjna i konsulting, jakie oferują ma swoją wysoką i wymierną cenę. Szkoły wyższe zaczynają też ze sobą konkurować zarówno o studenta (który albo sam opłaca swoją naukę, albo jest ona opłacana przez państwo), jak i dobrego, uznanego naukowca, który do tego będzie dobrym dydaktykiem. Dobry dydaktyk to osoba przynosząca korzyści szkole nie tylko poprzez coraz doskonalsze wypełnianie przez nią zadań związanych z przekazywaniem wiedzy. To także ważny czynnik kształtujący wizerunek uczelni. W zarządzaniu pracą dydaktyczną ważną rolę motywującą pełni ocena. Przede wszystkim jest wyrazem zainteresowania organizacji pracą jej członka, a także ukazuje jego słabe i mocne strony, co jest również bodźcem do wydajniejszej pracy. W wyniku ocen dokonuje się ruchów personalnych w przedsiębiorstwie, z których najbardziej motywujący jest awans. Wyłania się stąd potrzeba zróżnicowania narzędzi oceny pracownika tak, aby stanowiły one pewien zwarty, a więc łatwy do użycia i modernizacji system, za pomocą którego można nagradzać dobrze prowadzony proces dydaktyczny (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Sidor-Rządkowska M.: Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników. Kraków 2003, s. 15.
  • Szczepański J.: Szkice w szkolnictwie wyższym. Warszawa 1976, s. 99.
  • Węgrzecka M.: Psychologiczna refleksja nad etosem nauczyciela akademickiego. [w:] O etosie nauczyciela akademickiego. Kraków 1998, s. 32.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217527

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.