PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 157 | 127--142
Tytuł artykułu

Rozwój firm globalnych w aspekcie umiędzynarodowienia łańcuchów dostaw

Warianty tytułu
Global Enterprises Development on the Aspect of Supply Chain Internationalisation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Postępujący proces integracji gospodarki polskiej ze światowymi rynkami niesie znaczący wzrost wymagań dla przedmiotów gospodarczych. Na współczesnych rynkach coraz ważniejsza staje się zdolność do szybkiej odpowiedzi na zgłaszany popyt, a rosnący poziom wymiany międzynarodowej wymusza nowe metody działania. Przedsiębirstwo zmuszone jest do ciągłej, bardzo sprawnej współpracy z otoczeniem. Odbywa się ona zarówno na poziomach poprzedzających działąlnośc podstawową przedsiębiorstwa (dostawcy), jak również występujących po jej zakończeniu (klienci), a jej głównym celem jest szeroka wymiana informacji i zasobów. (fragment tekstu)
EN
On the changing market managers have to use modern methods, techniques and ideas of management. In the paper author presents problems connected with Supply Chain Management, which allow many companies improve their market position. Author pays special attention to need of efficient communication, both inside of organization and with cooperating companies. This aim can be realized thanks to modern information technology. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
127--142
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet w Zielonej Górze
Bibliografia
  • Abt, S., Logistyka w teorii i praktyce, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Poznań 2001.
  • Ciesielski, M., Strategie logistyczne przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 1997.
  • Coyle, J.J., Bardi, E.J., Langley, C.J. Jr., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa 2002.
  • Gołembska, E., Nowe paradygmaty w rozwoju logistyki międzynarodowej, w: E. Gołembska, M. Szuster (red.), Logistyka międzynarodowa w gospodarce światowej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań 2008.
  • Grabowski, L., Rutkowski, [,, Wrzosek, W, Marketing punkt zwrotny nowoczesnej firmy. Polskie Wydawnictwa Ekonomiczne, Warszawa 1997.
  • Kisiel-Łowczyc, A.B., Współczesna gospodarka światowa: wybrane zagadnienia z międzynarodowych stosunków ekonomicznych, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1997.
  • Kotler, Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Spółka, Warszawa 1994.
  • Magister XXL, Marketing globalny, www.magisterxxl.republika.pl.
  • Muszyński, M., Globalizacja, www.mba.edu.pl, 2006.
  • Pastuszak, Z., Sterowanie produkcją w konkurencyjnych łańcuchach dostaw, w: M. Brzeziński (red.), Organizacja i sterowanie produkcją, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2002.
  • Pierścionek, Z., Strategie rozwoju firmy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1998.
  • Publikacje Edukacyjne, Przedsiębiorstwa międzynarodowe w gospodarce światowej, www.publikacje.edu.pl.
  • Witkowski, J., Logistyka firm japońskich, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocławl998, s. 23.
  • Witkowski, K., Informatyczne wspomaganie łańcuchów dostaw, Logistyka a Jakość 2003, nr 1.
  • Witkowski, K., Integracyjna rola sztabu logistycznego w wielozakładowym przedsiębiorstwie przemysłowym, Logistyka 2000, nr 5.
  • Witkowski, K., Saniuk, S., Woźniak, W., Dobór efektywnych struktur organizacyjnych dla potrzeb zarządzania logistycznego, IV Konferencja Logistyki Stosowanej. Total Logistic Management, Ustroń 2000.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217589

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.