PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | Ekonomiczno-społeczne aspekty sytuacji gospodarczej Polski u progu XXI wieku | 38--52
Tytuł artykułu

Promocja na rynku dóbr przemysłowych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Promotion of Industrial Goods Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie charakterystycznych cech rynku dóbr przemysłowych, determinujących działania promocyjne podejmowane na tym rynku, oraz ukazanie zróżnicowanego znaczenia i zastosowania poszczególnych instrumentów promotion-mix w promocji dóbr produkcyjnych. Intencją autorki jest także omówienie roli, jaką odgrywa marketing bezpośredni na rynku dóbr przemysłowych. (fragment tekstu)
EN
Smaller quantity and better concentration of institutional buyers, professional character of institutional buying and complexity of industrial goods determine the choice of a communication channel and tools implemented for promotion of industrial goods. Personal communication and direct contacts with a client, i.e. interactions, dominate on the market of productive goods. The most important tool of promotion is personal sale but other tools of promotion, particularly advertising, have much smaller implementation on this market, though they cannot be totally neglected. They can essentially support personal selling and make it more effective. (original abstract)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, doktorant
Bibliografia
  • Drab A., Marketing wystawienniczy, czyli jak odnieść sukces na targach, Business Press, Warszawa 1995.
  • Goban-Klas T., Public relations, czyli sztuka reputacji, Business Press, Warszawa 1997.
  • Hutt M.D., Speh T.W., Zarządzanie marketingiem. Strategia rynku dóbr i usług przemysłowych Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1997.
  • Kall J., Promocja sprzedaży, czyli jak sprzedać więcej, Business Press, Warszawa 1997.
  • Kaniewska A., Instrumenty wykorzystywane w strategii konkurencji na rynku dóbr przemysłowych, w: Marketing przemysłowy, red. H. Mruk, materiały konferencyjne, AE, Poznań 1999.
  • Kłeczek R., Kowal W., Waniowski P., Woźniczka J., Marketing. Jak to się robi, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, Wrocław 1992.
  • Kotler P., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa 1999.
  • Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Kraków 2000.
  • Morill J.E., Industrial Adverising Pays off, "Harvard Business Review" nr 48, 1970.
  • Olsztyńska A., Istota i znaczenie wewnętrznego Public Relations w budowaniu tożsamości firmy przemysłowej, w: Marketing przemysłowy, red. H. Mruk, materiały konferencyjne, AE, Poznań 1999."
  • Otto J., Marketing bezpośredni, czyli jak zaprzyjaźnić się z klientem. Wydawnictwo Business Press, Warszawa 1994.
  • Leksykon marketingu, red. J. Altkorn, T. Kramer, PWE, Warszawa 1998.
  • Przybyłowski K., Marketing, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa 1998.
  • Robinson P.J., Faris Ch.W., Wind Y" Industrial Buying and Creative Marketing, All&Bacon, Boston 1967.
  • Rutkowski I., Wrzosek W., Strategia marketingowa, PWE, Warszawa 1985.
  • Rydel M., Komunikacja marketingowa, Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Kadr Sp. z o.o., Gdańsk 2001.
  • Schramm W., How Communication Works, [w:] The Process and Effects of Mass Communication, red. W. Schramm, University of Illinois Press, Illinois 1995.
  • Sznajder A., Sztuka promocji, Business Press, Warszawa 1993.
  • Urbaniak M., Marketing przemysłowy, Wydawnictwo Prawno-Ekonomiczne Infor, Warszawa 1999.
  • Wojciechowski T., Marketing dóbr produkcyjnych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu, Warszawa 2000.
  • Webster F.E., Wind Y., Organizational Buying Behaviour, Prentice-Hall, New Jersey 1972.
  • Webster F.E., Industrial Marketing Strategy, John Willey&Sons, New York 1991.
  • Wiktor J.W., Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217611

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.