PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2009 | 11 | z. 2 | 206--214
Tytuł artykułu

Socjoekonomiczna koncepcja rozwoju agrobiznesu

Warianty tytułu
Socio-Economical Conception of Agribusiness Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W opracowaniu podjęto próbę znalezienia klucza, paradygmatu dla rozwoju agrobiznesu, rozumianego w trojaki sposób jako: wyodrębniony subsystem gospodarki narodowej, dziedzina aktywności podmiotów gospodarczych, dziedzina wiedzy i badań naukowych. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper aims to find a key, paradigm for agribusiness development, its agro-food products in spatial configuration, taking into account 8 orders of analysis (videlicet: axiological, historical, juridical, terminological-semantic, theoretical-methodological, empirical, applicable and prognostic order) as well as models and methods which act to explain phenomenon's which take place in agribusiness.(original abstract)
Rocznik
Tom
11
Numer
Strony
206--214
Opis fizyczny
Twórcy
  • Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie
Bibliografia
  • Davis J.H., Goldberg R.A. 1957: A concept of agribusiness. Harvard University, Boston.
  • Józwiak W. 2002: Granice substytucji nakładów agrochemikaliów w polskim rolnictwie. [w:] Wieś i rolnictwo. Perspektywy rozwoju. Warszawa, s. 43.
  • Kapusta F. 2008: Agrobiznes. Difin, Warszawa, s. 43-46.
  • Kotler Ph. 1994: Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola. Wyd. Gebethner i Ska, Warszawa.
  • Kowalczyk S. 1996a: Strategia firmy na rynku. [w:] Agrobiznes. Mikroekonomika (t. 2), Woś A. (red.). Wyd. Key Text, Warszawa, s. 271-309.
  • Kowalczyk S. 1996b: Warunki sukcesu firmy. [w:] Agrobiznes. Mikroekonomika (t. 2), Woś A. (red.). Wyd. Key Text Warszawa, s. 192.
  • Markowski Z., Toczyski W. (red.) 1988: Wstęp do socjoekonomii. Wyd. Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk.
  • Mazurkiewicz A., Pizło W. 2006: Podstawy marketingu. Wyd. Prywatnej Szkoły Businessu i Administracji w Warszawie, Warszawa.
  • Minta S. 2008: Rolnictwo precyzyjne jako nowoczesny sposób podniesienia konkurencyjności gospodarstw rolniczych - aspekty ekonomiczne i środowiskowe. Roczniki Naukowe SERiA, t. X, z. 3, Warszawa - Poznań - Lublin.
  • Morawski W. 2001: Socjologia ekonomiczna. PWN, Warszawa, s. 11-37, 98-118.
  • Pudełkiewicz E. 1990: Samorząd a efektywność ekonomiczna i społeczna w RSP. Studia i Monografie IERiGŻ, nr 50.
  • Safin K. 2007: Przedsiębiorstwo rodzinne - istota i zachowania strategiczne. Wyd. Akademia Ekonomiczna, Wrocław, s. 206.
  • Tomczak F. 2003: Rolnictwo industrialne u progu XXI wieku: przykład Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. Zagadnienia Ekonomiki Rolnej, nr 3.
  • Woś A. 1996: Agrobiznes. Makroekonomika (t. 1). Wyd. Key Text, Warszawa, s. 22.
  • Woś A. (red.) 1996: Agrobiznes. Mikroekonomika (t. 2). Wyd Key Text, Warszawa, s. 32-37.
  • Ziętara W. 2009: Model polskiego rolnictwa - wobec aktualnych wyzwań. Ekonomika i Organizacja Gospodarki Żywnościowej. Zeszyty Naukowe SGGW w Warszawie, nr 73.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217701

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.