PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 66 | 74--86
Tytuł artykułu

Branża a procesy internacjonalizacji i globalizacji

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Industry versus Internationalisation and Globalisation
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Autorka koncentruje się na omówieniu procesów internacjonalizacji i globalizacji na szczeblu branży. Analizuje konsekwencje tych procesów dla branż, zwracając szczególną uwagę na zjawiska migracji wartości, redefinicji branży oraz zmian w strukturze branży. (fragment tekstu)
EN
The paper concetrates on the problem of internationalization and globalization on the level of an industry. At first there are presented possible definitions of the term industry. Then there are discussed the main consequences of the internationalization and globalization for an industry, taking into account the process of value migration and changes in the structural acpects of competition in an industry. At the end the author tries to highlight some problems arising for firms functioning in industries affected by the internationalization and globalization. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
74--86
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Abell D.F., Haramond J., Strategic Market Planning. Problems and Analytical Approaches, Prentice Hall 1979, za: J.G.M. Curran, J.H. Goodfellow, Theoretical and Practical Issues in the Determination of Market Boundaries, "European Journal of Marketing" 1989, October, s. 17-18.
  • Curran J.G.M., Goodfellow J.H., Theoretical and Practical Issues in the Determination of Market Boundaries, "European Journal of Marketing" 1989, October, s. 17-18.
  • Devine J., Jones R.M., Lee N., Tyson W.J., An Introduction to Industrial Economics, George Allen and Unwin Ltd., London 1976, s. 31-32.
  • Gorynia M., Delimitacja mezosystemów gospodarczych, "Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny" 1993, nr 2.
  • Gorynia M., Jankowska B., Konkurencja wewnątrz branży a procesy internacjonalizacji i globalizacji, "Gospodarka Narodowa" 2004, nr 11-12, s. 22.
  • Hamel G., Prahalad C.K., Przewaga konkurencyjna jutra, Business press, Warszawa 1999.
  • Hamel G., Strategy as revolution, "Harvard Business Review" 1996, v. 74, no. 4, s. 69-82.
  • Heuskel D. von, Wettbewerb jenseits von Industriegrenzen, Frankfurt New York 1999, s. 32.
  • Jankowska B., Konkurencja wewnątrzbranżowa jako determinanta konkurencyjności przedsiębiorstwa, "Gospodarka Narodowa" 2002, nr 4, s. 66-82.
  • Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996, s. 178 i dalsze.
  • Kim W.C., Mauborgne R., Branchengrenzen sprengen und das Geschoß neu erfinden, "Harvard Business Manager" 1999, no. 4, s. 49-60.
  • Liberska B., Współczesne procesy globalizacji gospodarki rynkowej, (w:) Globalizacja. Mechanizmy i wyzwania, PWE, Warszawa 2002, s. 17.
  • Mueller-Stewens G., Fontin M., Die Innovation des Geschaftsmodells - der unterschatzte vierte Weg. Arbeitspapier, Institut fur Betriebswirtschaft, Universitat St. Gallen, 2000.
  • Obłój K., Tworzywo skutecznych strategii, PWE, Warszawa 2002, s. 45 i dalsze.
  • Otta W.J., Ekonomika przedsiębiorstw w sferze handlu zagranicznego, Wyd. AE w Poznaniu, Poznań 1987, s. 37.
  • Slywotzkly A., Morrison D.J., Andelman B., Strefa zysku, PWE, Warszawa 2000, s. 26.
  • Slywotzky A.J., Value Migration, Harvard Business School Press, 1996, za: G. Muller-Stewens, Ch. Lechner, Strategisches Management. Wie strategische Initiativen zum Wandel fuhren, Schaffer-Poeschel Verlag, Stuttgart 2003, s. 405.
  • Yip G.S., Strategia globalna. Światowa przewaga konkurencyjna, PWE, Warszawa 1996, s. 31.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217747

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.